Artikler

Artikel

Få styr på de 10 prismodeller, bureauer kan anvende

Engelske IPA er kommet frem til 10 prismodeller, som bureauer anvender i deres prissætning i rapporten The Price of Success.

22. april 2020
0 kommentarer
Artikel

Kreativ konkurrence for Bureaubiz’ læsere

Bureaubiz giver i samarbejde med formanden for Creative Circle, Dorte Nielsen, en kreativ opgave til læserne de næste syv uger. Vær med. For sjov og for at blive inspireret.

21. april 2020
0 kommentarer
Artikel

Når chokket har lagt sig skal der investeres i markedsføring

Forskerne er ikke i tvivl. Brands, der investerer i markedsføring i krisetider, vinder på den lange bane.

20. april 2020
0 kommentarer
Artikel

På tre af de store mediebureauer er kvinder i front for det tekniske område

Der er fra tid til anden snak om kvinder vs mænd i toppen af bureaubranchen. Vi fik et tip om tre kvinder i front på programmatic-området på OMD, Dentsu Aegis Network og Group M. Så vi tog en snak med dem om kvinder og ledelse.

16. april 2020
0 kommentarer
Artikel

To bureaurapporter bliver til en

Bureaubiz og MyResearch indgår et samarbejde, så der fremover bliver én bureaurapport.

16. april 2020
0 kommentarer
Artikel

DDA 2020: 38 bureauer er shortlistet

65 cases er nomineret ved årets Danish Digital Award. Her kan du se shortlisten og den samlede bureauliste, hvor 4 bureauer topper med mindst 8 nomineringer hver.

16. april 2020
0 kommentarer
Artikel

Værsgo: Her er de danske bureauer på The One Shows shortliste

Fem danske bureauer: Virtue Copenhagen, &Co, Uitch Iscratch, Belong og Hjaltelin Stahl er shortlistede med 36 arbejder for 11 kunder ved The One Show.

16. april 2020
0 kommentarer
Artikel

Digitale bureauer buldrer frem. Men kan de blive ved?

Digitale bureauregnskaber viser flotte resultater for 2019 – og den negative stemning som følge af Corona er faktisk ikke så udtalt. For måske er det sådan, at kriser driver innovation.

16. april 2020
0 kommentarer
Artikel

Per Pedersen stopper hos Grey

En af de absolut højestplacerede danske kreative på globalt plan stopper efter 30 år i Grey-koncernen, senest som global creative chairman. I stedet vil han stå i spidsen for et uafhængigt globalt netværk af bureauer.

15. april 2020
0 kommentarer
Artikel

Min første reklame: Rikke Mønster

I 2015 var Rikke Mønster til sin første kundepitch for Läkerol i deres ‘mini muh’ slik-mødelokale. Hun vandt sin første pitch, der blev til hendes første reklame. Hun kigger her tilbage på reklamen, selvom hun i dag laver betragteligt andet end slik-kommunikation.

9. april 2020
1 kommentar
Artikel

Bureau har sagt farvel til direktøren og 18 andre

Belong har haft det hårdt, men vejrede morgenluft med ny strategi, flytning og en trimmet stab. Så kom coronaen. Nu er der fyret igen, og direktøren fratræder inden så længe.

7. april 2020
0 kommentarer
Artikel

Mød den nye ledelse for en enestående bureau-succes

Isobar Danmark – det tidligere Magnetix – har både økonomi og et image i særklasse. Respekten for forretningen og kulturen er tydelig hos den nye chefduo. Vi tegner et portræt af Jimmi Eriksen og Wendy Petersen.

2. april 2020
0 kommentarer
Artikel

Fem gode grunde til at tage brand co-creation alvorligt

Line Schmeltz og Anna Karina Kjeldsen er bidragsydere til bogen Co-creating Brands: Brand Management from A Co-creative Perspective. De giver her fem gode råd til, hvorfor man skal tage brand co-creation alvorligt.

1. april 2020
0 kommentarer
Artikel

Sådan kommunikerer brands om corona

Coronakrisen er en del af mange brands’ kommunikation i denne tid. Engelske the Drum har fundet frem til forskellige kreative måder, det er gjort på. Vi viser her et uddrag.

31. marts 2020
0 kommentarer
Artikel

FN kalder alle kreative

De Forenede Nationer tager utraditionelle midler i brug for at få kommunikation om Corona-virussen ud til alle i hele verden. Nemlig en åben global brief til især kreative. Det er dog ikke første gang, FN har bedt den kreative branche om hjælp.

27. marts 2020
0 kommentarer
En del af Creative Club