Bureau kampagnedebuterer for NRGi

Zandra Damsgaard
zandra@bureaubiz.dk

En målrettet strategisk indsats har hjulpet Campfire & Co. med at kapre nye kunder, og det århusianske reklamebureau har nu søsat sin første store kampagne for energiselskabet NRGi. Wavemaker og M2 har lavet henholdsvis digital annoncering og film.

Ligesom konkurrenten Verdo gjorde det for et år siden, tager energiselskabet NRGi i en ny kampagne afsæt i påstanden om, at de fleste tager strøm lidt for givet.

Det vil man lave om på, og det sker i første omgang med en reklamefilm, hvori medarbejdere – høj som lav – står hånd i hånd og får elektrisk stød.

Filmen er led i en større kampagne, som reklamebureauet Campfire & Co. står bag, og som foruden reklamefilmen omfatter digital annoncering, aktiviteter på sociale medier og en konkurrence, hvor man kan vinde en tur op i en af NRGis nyerhvervede vindmøller.

Campfire og Co. har bistået NRGi med konceptudviklingen og den kreative eksekvering af kampagnen, mens mediabureaet Wavemaker står for den digitale annoncering. M2 har produceret og instrueret reklamefilmen.

Synliggør det usynlige
Kampagnen ’Du er medejer – jo, du er!’ skal sætte fokus på, at man som medejer eller andelshaver har mulighed for at stemme, stille op til valg og i det hele taget være med til at bestemme, hvordan selskabet kan gøre mest mulig gavn for sine kunder.

”Vi ville noget andet end en poleret reklamefilm med grønne marker, natur og vindmøller. Hvis vi skal have andelshaverne i tale, skal det være opsigtsvækkende, men også æstetisk smukt, så det giver medejerne blod på tanden til at blive klogere på deres muligheder, og det håber jeg, vi lykkes med,” siger Simon Karsø, der er kommunikationschef i NRGi.

Ifølge Tue Beck (i midten på foto herover), der er direktør og partner hos Campfire & Co., handler det om at bruge kundernes viden som afsæt for at skabe sympati og accept i kommunikationen både internt og eksternt.

”Opgaven har handlet om at fortælle andelshaverne, at de er andelshavere. Det kan man gøre på mange måder, men vi synes, at der var noget tiltrækkende i at synliggøre det usynlige, som strøm og fællesskab er. Vi skal jo ikke sælge noget i denne kampagne,” siger Tue Beck til Bureaubiz.

Nye kunder og fine tal
Campfire & Co. fik NRGi i kundekartoteket i begyndelsen af 2017 som led i en positiv udvikling for Aarhus-bureauet.

Bureauet har det seneste par år arbejdet målrettet for at styrke sin position i markedet, og det har ifølge ledelsen lønnet sig i form af nye og tungere kundegrupper.

”Som resultat af dette arbejde har bureauet oplevet en stærk økonomisk vækst og en deraf naturligt afledt opgradering af antallet af både kompetencer og medarbejdere,” lyder det således i ledelsesberetningen i det seneste årsregnskab.

Og kundetilgangen kan aflæses af selv samme, der af direktøren anses som meget tilfredsstillende:

”Regnskabsåret 2017 har vi været rigtigt glade for. Det er resultatet af de strategiske tiltag og investeringer, som vi lagde grunden for i 2016. Vi har et rigtigt godt momentum – og det ser ud til at fortsætte,” fortæller Tue Beck.

Nøgletal for Campfire & co* 2017
(i parentes hhv. 2016 og 2015)
Bruttofortjeneste: 4.872.952 kr. (2.950.089) (2.754.379)
Driftsresultat: 664.179 kr. (-93.199) (395.353)
Årets resultat: 508.368 kr. (-81.988) (296.967)
Gns. antal ansatte: 10 (7) (6)

* Bureauet er registreret under selskabsnavnet Beck, Waaben & Schjødt Aps.