Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Prisvindende bureau skal udvikle kampagne, som skal trække investeringer til den danske mode- og tekstilbranche fra især New York og Tyskland.

Creative Denmark – der er nedsat af Erhvervsministeriet for ”at markedsføre dansk kreativitet med henblik på at bidrage til en øget eksport af danske produkter og services” – har valgt Liquidminds til at lave markedsføre den danske modebranche i New York og Tyskland.

Liquidminds, der tidligere har stået bag prisvindende kampagner for Faroe Islands, skal skabe en digital kampagne målrettet kommercielle beslutningstagere og opinionsdannere inden for mode- og tekstilbranchen på det tyske og nordamerikanske marked med fokus på New York.

Formålet med kampagnen er at bidrage til en øget synlighed og viden omkring de danske løsninger med henblik på eksportafsæt og tiltrække investeringer i mode- og tekstilbranchen, skriver Creative Denmark i en mail.

Majken Kalhave, direktør i Creative Denmark:

”Danske modebrands kan noget, som verden efterspørger. Udover vores tidløse danske design er vi blandt de bedste i verden til bæredygtighed og kvalitet, og den historie skal vi ud med nu. Corona ramte dansk modeeksport hårdt. Derfor skal vi have skabt fornyet synlighed og efterspørgsel for vores mode- og tekstilbranche. Og til opgaven ser vi Liquidminds som den helt rigtige partner. De har vist både kreativ og strategisk forståelse for opgaven, og kommer med bred erfaring indenfor markedsføring af dansk design med et højt æstetisk niveau.”

På bureauet vækker den nye kunde ikke overraskende glæde.

”Det er en enormt spændende opgave for os. Efter at have arbejdet i mange år for ikoniske danske designbrands som Royal Copenhagen, Montana og Eva Solo, føles det som det naturlige næste skridt for os nu at skulle arbejde med det konsortium, som er sat i verden for at promovere dansk kreativitet overfor resten af verden,” siger stifter og CEO i Liquidminds, Vibeke Nannerup.

Kampagnen strækker sig over hele 2021 med fokuserede nedslag omkring Copenhagen Fashion Week og New York Fashion Week.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club