Cannes Lions: Kampagne fik tre grand prix’er

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Fredag aften vandt kampagne for at få turister til at opføre sig ansvarligt på økologisk vis to grand prix’er og kom dermed op på tre grand prix’er ved Cannes Lions 2018. Samtidig vandt to kampagner fra Procter & Gamble en grand prix.

Kampagnen Trash Isles, der gør opmærksom på bjergene af plastikaffald i havene omkring os, vandt torsdag aften sin anden grand prix.

Men fredag vandt en kampagne to grand prix’er og kom op på hele tre grand prix’er i alt. Det er Palau Pledge, der som Trash Isles har et purpose, nemlig at få turister i Palau, der er den 13. mindste nation i verden, til at underskrive et løfte om at agere økologisk ansvarligt, mens de besøgte landet. De to grand prix’er er vundet i Sustainable Development Goals og Titanium.

Grand prix sustainable development goals og Titanium: Host/Havas Sydney for Palau Legacy Project med Palau Pledge.

 

Grand prix i film: Saatchi & Saatchi, New York for Procter & Gamble med It’s another tide ad
To grand prix’er går til P&Gs filmserie, der blev vist ved Super Bowl.

Grand prix i film: BBDO New York for Procter & Gamble med The Talk
Den anden grand prix til P&G går til en film med det formål at fjerne behovet for at sorte forældre skal tage en snak med deres børn om omgivelsernes hårde fordomme.

Glass: grand prix’en til AMVBBDO i London for Libresse med Bloodnormal
En kampagne, der skal afstigmatisere menstruation

Grand prix for Good: BWM Dentsu, Sydney for The ALS Association med Project Revoice
Med Bucket Challenge gav man sygdommen ALS en stemme. Tre år senere mistede en af mændene bag sin stemme og med Project Revoice giver man ham – og andre – stemmen tilbage. 

 

Grand prix creative effectiveness: Ogilvy Mumbai for ITC med Savlon Healthy Hands Chalk Sticks

Indiske børne bruger ikke sæbe til at vaske hænder. Hænder, som de bruger til alt muligt, bla. at skrive med kridt på tavlen, men også til at spise med. Det fandt Ogilvy en løsning på og nedbragte dermed sygdomme.