Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Her er endnu en stak grand prix-kampagner til inspiration. En kampagne, der vil have FN til at godkende et nyt land, har vundet sin anden grand prix.

Kampagnen Trash Isles, der gør opmærksom på bjergene af plastikaffald i havene omkring os, vandt torsdag aften sin anden grand prix.

Denne gang i PR, hvor den tidligere på ugen vandt i Design.

Det er mediet Ladbible, der er gået sammen med non-profit organisationen Plastic Oceans Foundation, for at få unge mennesker til at lave lobbyarbejde med henblik på at få FN til at anerkende plastikaffald som et nyt land med navnet Trash Isles.

I kategorien Creative Data gik grand prix’en til: JFK Unsilenced af Rothco og Accenture Interactive i Dublin for The Times/News i UK og Irland.

Rothco har via ny stemmeteknologi genskabt John F. Kennedys stemme, så verden kan høre den tale, han aldrig fik holdt: The Dallas Trade Mart Speech. Læs mere her

Kilde: The Times & Getty Images.

I Direct-kategorien vandt Host/Havas i Sydney en grand prix for Palau Legacy Project med kampagnen Palau Pledge’

Kampagnen handlede om at få turister i Palau, der er den 13. mindste nation i verden til at underskrive et løfte om at agere økologisk ansvarligt, mens de besøgte landet.

Wieden+Kennedy i London vandt en grand prix i Social & Influencer for Nike med kampagnen Nothing Beats a Londoner. Kampagnen viser atleter, der træner, selvom de ikke har de bedste betingelser, hvor de bor.

Mediacom og BBH i London vandt grand prix i Media for Tesco’s Food Love Stories, som viser kvaliteten i Tescos fødevarer ved at vise kundernes egne madopskrifter.

I Innovation gik grand prix’en til My Line udviklet af Mullenlowe SSP3 i Colombia for Ministry of Communications & Technology. I Colombia, hvor mange ikke har internet, gav kampagnen folk i randområder online adgang via fastnet.

Endelig fik Ogilvy i Columbia en grand prix i Product Design for Kingo Energy . Projektet gik ud på at installere gratis solpaneler og batterier i gårde ude på landet.

Opgradér til BureaubizPro og bring dig og dine kollegaer i front med vigtig viden om bureaubranchen.

Med Bureaubiz Pro får du:

  • Bureaurapporten trykt og digitalt
  • BureauNyt
  • PersonNyt
  • Bureaubattle
  • Bureaukalenderen
  • Brancheanalyser
  • Udbudsvagten
  • Fuld adgang til Bureaubiz.dk
  • To årlige gå-hjem-møder
Køb nu

Kommentarer