Dansk Annoncørforening: Derfor vil vi ikke slås sammen med DIA

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

For PRO-abonnenter: Dansk Annoncørforenings formand, Mette Dyhr, fortæller, hvorfor DIA og DDA ikke kan sammenlægges nu.

Kreativitet & Kommunikation har netop meldt ud, at de og Danske Medier lukker for den digitale award Danish Internet Award.

De to parter bag DIA har haft en dialog med Dansk Annoncørforening, der står bag konkurrenten Danish Digital Award (DDA), men sidstnævnte ønskede ikke en sammenlægning på nuværende tidspunkt.

Bureaubiz har spurgt formanden for Dansk Annoncørforening, Mette Dyhr, hvorfor man ikke ønsker en sammenlægning med DIA.

“Det er rigtigt, at vi har haft en dialog med Kreativitet & Kommunikation. Jeg valgte at trække os, fordi DDA bliver bedre og bedre, og vi er ikke klar til at ændre på en succes.”

Hun fortsætter:

“Vi er netop i gang med at udrulle en ny strategi for Dansk Annoncørforening sammen med vores nye direktør Torben Rønler, og han skal have lov til at lande og være med til at træffe så vigtig en beslutning.”

Mette Dyhr siger dog, at hun meget gerne vil kigge på alle de priser, der er i Danmark:

“Der er rigtig mange priser i Danmark, og vi vil gerne kigge på, om man kan slå nogle sammen. Da vi startede DDA i 2015, var det digitale interessant. Det er ikke så interessant i dag. Vi mener, at kanalvalget er mindre vigtigt. Det vigtige er, at priserne baseres på kampagnernes effektivitet og værdi til annoncørerne.”