Dansk Annoncørforening: Vi kigger efter ny profil

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Dansk Annoncørforening vil ikke kommentere, hvorfor man i går sagde farvel til sin direktør, men medlemmerne er velkomne til at kontakte formanden.

I går meldte Dansk Annoncør Forening ud, at adm. direktør Torben Rønler ”fratræder efter aftale”. Han kom til Dansk Annoncørforening i december sidste år efter, at Otto B. Christiansen forlod foreningen primo 2017 efter 13 år på posten.

Ingen af parterne har den store lyst til at udtale sig, men næstformand Mette Dyhr, der træder til som interim direktør på halv tid indtil en ny direktør er fundet, siger til Bureaubiz:

”Belært af erfaringerne det seneste halvandet år, hvor først Mia Skjoldstrand drev organisationen meget tæt med bestyrelsen og Torben dernæst kom ind, kan vi nu kigge præcist på, hvilken profil, vi har brug for,” siger Mette Dyhr og fortsætter:

”Imens hopper jeg ind og prøver at skabe ro og fundament for den strategi, vi har lagt.”

Formand for Dansk Annoncørforening, Michael Gamst vil heller ikke kommentere årsagen til Torben Rønlers afgang, men siger:

”Det er et internt anliggende, men hvis der er nogle af vores medlemmer, der har behov for at vide mere, er de velkomne til at kontakte os.”

Vi har også været i kontakt med Torben Rønler, der heller ikke vil udtale sig om selve årsagen til, at han stopper, men gerne vil sige følgende:

”Jeg har været super glad for at sikre Dansk Annoncørforening en nettotilgang i de fem måneder, jeg har været ansat og det er også tilfredsstillende for mig, at jeg har fået skabt noget synlighed omkring foreningens virke”.