Den europæiske streamingtjeneste SkyShowtime, der blev lanceret i 2022, valgte for nogle måneder siden et ungt dansk bureau til at varetage PR og kommunikation på det danske marked.
Nu har man valgt endnu et dansk bureau, som skal udvikle, adaptere og versionere europæiske kampagner på tværs af 22 sprog i Europa.
Det er det grafiske bureau XO 360° Graphics, der hører hjemme i København og blev stiftet i 2008 af Jens-Bjørn Flodin og Christoffer Castenskiold.
“Det er en meget stor nyhed for vores bureau. Faktisk den største til dato. Vi ser det som en stor tillidserklæring og bekræftelse på vores forretningsmodel. Selvom vi har, og har haft, kunder som Burger King, Mærsk Line, Nykredit og YouSee er det en kæmpe milestone at få lov at arbejde sammen med SkyShowtime,” siger Jens-Bjørn Flodin i en pressemeddelelse.
XO 360 Graphics’ speciale er 360 graders kampagneeksekvering, og det er netop ekspertisen og effektiviteten inden for lokalisering, og versionering på tværs af sprog og kanaler, der har tiltrukket SkyShowtime, siger Jens-Bjørn Flodin og uddyber:
“Vores erfaring med 360 graders kampagneeksekvering kommer fuldt til sin ret i denne situation. Vi kan effektivt løse alle behov inden for produktion af kampagneelementer i alt fra TikTok til TV og Outdoor”.
2500 kampagne-assets for den mest sete serie i USA
Første opgave for bureauet er en kampagne til serien Yellowstone – der ifølge pressemeddelelsen er den for tiden mest sete serie i USA. Kampagnen indeholder mere end 2500 kampagne-assets fordelt på rigtig mange kanaler, der med udgangspunkt i en kampagne udviklet af XO, skal adapteres og versioneres samt distribueres på tværs af 22 sprog.