DDA: &Co tog alle tre grand prix

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Til gengæld fik Mensch flest guld, nemlig hele fire styk for Faroe Islands og Atlantic Airways, som samtidig blev årets digitale virksomhed, mens Mensch og Sansir blev årets digitale bureau.

Sidste år var &Co den store vinder ved DDA med 3 guld, 1 sølv og en 1 bronze.

Det blev overgået i år – af bureauet selv – ved årets DDA, som blev holdt torsdag aften med Signe Lindkvist som vært – i forlængelse af konferencen NextM i TAP 1 i København.

Godt nok fik &Co ’kun’ 2 guld, men til gengæld fik bureauet også 2 sølv og 2 bronze samt ikke mindst: De stod bag samtlige Grand Prix, tre i alt, som er nye priser i DDA-regi.

Kampagnen Nederen Forældre fra Rådet for Sikker Trafik & Trygfonden hev to Grand Prix’er hjem, nemlig i kreativitet og i strategi, mens TV 2 fik Grand Prix’en i effektivitet for Alt det vi deler.

Udover Rådet for Sikker Trafik & Trygfonden og TV 2, var den tredje kunde, som  Co vandt metal sammen med, Kræftens Bekæmpelse & Trygfonden.

Trygfonden fik ikke færre end 7 priser ved DDA oftest i samarbejde med andre aktører. Sidste år blev de da også årets markedsfører ved Advertising Effectiveness Award, hvor underdirektør Trine Heidemann fortalte om fondens tilgang til markedsføring. Det blev bragt som klumme på Bureaubiz.

Rigtig flot høst til Mensch og Sansir
Også Mensch og det færøske bureau Sansir havde en rigtig stor aften ved DDA og overgik &Cos præstation ved sidste års DDA.

Bureauet overtog Visit Færøerne og Atlantic Airways fra Liquidminds, da Rune Hørslev skiftede bureau.

Og med kampagnen Faroe Islands Translate kunne han og bureauet gå hjem med ikke færre end 4 guld – samt 1 sølv for Landbrug & Fødevarer.

Mensch og Sansir blev tillige årets digitale bureau, mens kunden, Visit Færøerne og Atlantic Airways, blev årets digitale virksomhed.

Danish Digital Award er arrangeret af Dansk Annoncørforening, og Torben Rønler, der tiltrådte som direktør i efteråret, siger i en pressemeddelelse:

”Vi er nu i DDAs fjerde sæson, og hvis de danske virksomheder og bureauer fortsætter med at udvikle sig i denne takt, så vil vores lille nation i den grad gøre sig endnu mere fortjent til sin position som EUs mest digitale land. Det er nemlig en af vores fornemmeste opgaver med DDA i Dansk Annoncørforening; At bidrage aktivt til at vi kan synliggøre vores medlemmers formåen, når det gælder om at sætte den digitale barre i den internationale konkurrence.”

Fra juryformand Kim Jong Andersen lyder det:

”Når vi kan konstatere, hvem der løb med hovedpriserne, er jeg endnu engang imponeret over, hvordan det tilsyneladende lykkedes at højne niveauet år for år. Både i forhold til en mere raffineret udnyttelse af teknologien men især i at skabe slagkraftig content, der er så skræddersyet til de nye digitale medieplatforme, at det opnår en rækkevidde langt ud over vores egne grænser. Det så vi i helt ekstrem grad i år gøre sig gældende hos en af Grand Prix-vinderne.”

Se alle DDA vindere her:

Kategori: Websites – microsites

GULD
Bureau: Mensch, Sansir, Ehrenberg Kommunikation
Case: Faroe Islands Translate
Annoncør: Visit Faroe Islands og Atlantic Airways

SØLV
Bureau: Subsero, OMD
Case: Volkswagen Vent & Vind
Annoncør: Volkswagen Danmark

Kategori: Website – corporate eller public

GULD
Bureau: Molamil
Case: Radio24seven
Annoncør: Radio24syv

BRONZE
Bureau: Gejst Studio, Spejlvendt
Case: Hoyer Motors corporate website
Annoncør: Hoyer Motors

Kategori: Marketing Campaigns

GULD
Bureau: Uncle Grey, Marvin Entertainment
Case: Lige Over grænsen
Annoncør: Fleggaard

SØLV
Bureau: & Co, Oath, PHD
Case: Help A Dane
Annoncør: Kræftens Bekæmpelse & Trygfonden

BRONZE
Bureau: Robert/Boisen & Like-minded, OMD, Primetime Kommunikation, Gobsmack Productions
Case: Ny.Lov.nu
Annoncør: Coop

Kategori: PR

GULD
Bureau: Mensch, Sansir, Ehrenberg Kommunikation
Case: Faroe Islands Translate
Annoncør: Visit Faroe Islands og Atlantic Airways

SØLV
Bureau: Mensch, Prikken Design & Produktion
Case: Pisner Lancering
Annoncør: Landbrug & Fødevarer

BRONZE
Bureau: Advice, Vizeum, The Woerks
Case: But Why
Annoncør: Sundhedsstyrelsen

Kategori: Social – single content

GULD
Bureau: &Co, Moland Film Company
Case: Alt det vi deler
Annoncør: TV 2

SØLV
Bureau: –
Case: ‘First world problems’ til fordel for mennesker i nød
Annoncør: Folkekirkens Nødhjælp

BRONZE
Bureau: &Co, Honeytrap, Gimmick, Orchestra
Case: Nederen forældre
Annoncør: Rådet for Sikker Trafik & Trygfonden

Kategori: Innovation – established brands

GULD
Bureau: Shape
Case: OK – Tank & Betal
Annoncør: OK a.m.b.a

BRONZE
Bureau: Creuna Danmark, iRoots
Case: Sysmon – Connecting the industry
Annoncør: Grundfos

Kategori: Innovation – startups

GULD
Bureau: –
Case: Empowerment of the Next Generation of African Entrepreneurs
Annoncør: Sky.Garden

BRONZE
Bureau: –
Case: Making Banking Better
Annoncør: Lunar Way

Kategori: Effectiveness

GULD
Bureau: Mensch, Sansir, Ehrenberg Kommunikation
Case: Faroe Islands Translate
Annoncør: Visit Faroe Islands og Atlantic Airways

SØLV
Bureau: Nordlid
Case: Fra vision til virkelighed – Den Digitale Transformation i Danske Spil
Annoncør: Danske Spil

BRONZE
Bureau: & Co, Oath, PHD
Case: Help A Dane
Annoncør: Kræftens Bekæmpelse & Trygfonden

Kategori: Data & Marketing Automation

GULD
Bureau: Loft 37, 1st Web, Adform
Case: EDC Effekt. Størst synlighed – mest effekt
Annoncør: EDC-gruppen

SØLV
Bureau: Klausen + Partners
Case: Portal boosts sales by 1000%
Annoncør: MAN Diesel & Turbo

BRONZE
Bureau: Think
Case: Telia Switchr: Serviceplatform til + 1 million kunder
Annoncør: Telia

Kategori: Design

GULD
Bureau: Molamil
Case: Radio24seven
Annoncør: Radio24syv

SØLV
Bureau: –
Case: Making Banking Better
Annoncør: Lunar Way

Kategori: Social – continuous content

GULD
Bureau: &Co, Honeytrap, Gimmick, Orchestra
Case: Nederen forældre
Annoncør: Rådet for Sikker Trafik & Trygfonden

SØLV
Bureau: & Co, Oath, PHD
Case: Help A Dane
Annoncør: Kræftens Bekæmpelse & Trygfonden

BRONZE
Bureau: Uncle Grey, Marvin Entertainment
Case: Lige Over grænsen
Annoncør: Fleggaard

Kategori: Brand Activation

GULD
Bureau: Mensch, Sansir, Ehrenberg Kommunikation
Case: Faroe Islands Translate
Annoncør: Visit Faroe Islands og Atlantic Airways

SØLV
Bureau: Uncle Grey, Marvin Entertainment
Case: Lige Over grænsen
Annoncør: Fleggaard

BRONZE
Bureau: Robert/Boisen & Like-minded, OMD, Primetime Kommunikation, Gobsmack Productions
Case: NyKemiLov.nu
Annoncør: Coop

Kategori: E-commerce B2C + B2B

GULD
Bureau: Impact, Sitecore, Salesforce Marketing Cloud, Raptor
Case: Nemlig.com nøgleordet er personalisering
Annoncør: nemlig.com

SØLV
Bureau: Think
Case: Telia Switchr: Serviceplatform til + 1 million kunder
Annoncør: Telia

BRONZE
Bureau: Loft 37, 1st Web, Adform
Case: EDC Effekt. Størst synlighed – mest effekt
Annoncør: EDC-gruppen

Kategori: Mobile

GULD
Bureau: Shape, Alpha Solutions, Frontlab, Hesehus
Case: DLG App
Annoncør: DLG

SØLV
Bureau: –
Case: Making Banking Better
Annoncør: Lunar Way

BRONZE
Bureau: Think
Case: BroBizz App
Annoncør: BroBizz

Kategori: Purpose & Impact

GULD
Bureau: Robert/Boisen & Like-minded, OMD, Primetime Kommunikation, Gobsmack Productions
Case: NyKemiLov.nu

SØLV
Bureau: We Love People, Orchestra
Case: Du kan redde liv, TrygFonden
Annoncør: TrygFonden

Årets digitale virksomhed

Visit Faroe Islands & Atlantic Airways

Årets digitale bureau

Mensch og Sansir

Årets digitale profil

Guri Højgaard, CEO hos Visit Faroe Islands og marketingchef Arni Olsen, Atlantic Airways

Grand Prix i kreativitet

Bureau: &Co, Honeytrap, Gimmick, Orchestra
Case: Nederen forældre
Annoncør: Rådet for Sikker Trafik & Trygfonden

Grand prix i effektivitet

Bureau: &Co, Moland Film Company
Case: Alt det vi deler
Annoncør: TV 2

Grand prix i strategi

Bureau: &Co, Honeytrap, Gimmick, Orchestra
Case: Nederen forældre
Annoncør: Rådet for Sikker Trafik & Trygfonden