Sidste år var &Co den store vinder ved DDA med 3 guld, 1 sølv og en 1 bronze.
Det blev overgået i år – af bureauet selv – ved årets DDA, som blev holdt torsdag aften med Signe Lindkvist som vært – i forlængelse af konferencen NextM i TAP 1 i København.
Godt nok fik &Co ’kun’ 2 guld, men til gengæld fik bureauet også 2 sølv og 2 bronze samt ikke mindst: De stod bag samtlige Grand Prix, tre i alt, som er nye priser i DDA-regi.
Kampagnen Nederen Forældre fra Rådet for Sikker Trafik & Trygfonden hev to Grand Prix’er hjem, nemlig i kreativitet og i strategi, mens TV 2 fik Grand Prix’en i effektivitet for Alt det vi deler.
Udover Rådet for Sikker Trafik & Trygfonden og TV 2, var den tredje kunde, som Co vandt metal sammen med, Kræftens Bekæmpelse & Trygfonden.
Trygfonden fik ikke færre end 7 priser ved DDA oftest i samarbejde med andre aktører. Sidste år blev de da også årets markedsfører ved Advertising Effectiveness Award, hvor underdirektør Trine Heidemann fortalte om fondens tilgang til markedsføring. Det blev bragt som klumme på Bureaubiz.
Rigtig flot høst til Mensch og Sansir
Også Mensch og det færøske bureau Sansir havde en rigtig stor aften ved DDA og overgik &Cos præstation ved sidste års DDA.
Bureauet overtog Visit Færøerne og Atlantic Airways fra Liquidminds, da Rune Hørslev skiftede bureau.
Og med kampagnen Faroe Islands Translate kunne han og bureauet gå hjem med ikke færre end 4 guld – samt 1 sølv for Landbrug & Fødevarer.
Mensch og Sansir blev tillige årets digitale bureau, mens kunden, Visit Færøerne og Atlantic Airways, blev årets digitale virksomhed.
Danish Digital Award er arrangeret af Dansk Annoncørforening, og Torben Rønler, der tiltrådte som direktør i efteråret, siger i en pressemeddelelse:
”Vi er nu i DDAs fjerde sæson, og hvis de danske virksomheder og bureauer fortsætter med at udvikle sig i denne takt, så vil vores lille nation i den grad gøre sig endnu mere fortjent til sin position som EUs mest digitale land. Det er nemlig en af vores fornemmeste opgaver med DDA i Dansk Annoncørforening; At bidrage aktivt til at vi kan synliggøre vores medlemmers formåen, når det gælder om at sætte den digitale barre i den internationale konkurrence.”
Fra juryformand Kim Jong Andersen lyder det:
”Når vi kan konstatere, hvem der løb med hovedpriserne, er jeg endnu engang imponeret over, hvordan det tilsyneladende lykkedes at højne niveauet år for år. Både i forhold til en mere raffineret udnyttelse af teknologien men især i at skabe slagkraftig content, der er så skræddersyet til de nye digitale medieplatforme, at det opnår en rækkevidde langt ud over vores egne grænser. Det så vi i helt ekstrem grad i år gøre sig gældende hos en af Grand Prix-vinderne.”
Se alle DDA vindere her:
Kategori: Websites – microsites
GULD
Bureau: Mensch, Sansir, Ehrenberg Kommunikation
Case: Faroe Islands Translate
Annoncør: Visit Faroe Islands og Atlantic Airways
SØLV
Bureau: Subsero, OMD
Case: Volkswagen Vent & Vind
Annoncør: Volkswagen Danmark
Kategori: Website – corporate eller public
GULD
Bureau: Molamil
Case: Radio24seven
Annoncør: Radio24syv
https://vimeo.com/252662177
BRONZE
Bureau: Gejst Studio, Spejlvendt
Case: Hoyer Motors corporate website
Annoncør: Hoyer Motors
Kategori: Marketing Campaigns
GULD
Bureau: Uncle Grey, Marvin Entertainment
Case: Lige Over grænsen
Annoncør: Fleggaard
SØLV
Bureau: & Co, Oath, PHD
Case: Help A Dane
Annoncør: Kræftens Bekæmpelse & Trygfonden
BRONZE
Bureau: Robert/Boisen & Like-minded, OMD, Primetime Kommunikation, Gobsmack Productions
Case: Ny.Lov.nu
Annoncør: Coop
Kategori: PR
GULD
Bureau: Mensch, Sansir, Ehrenberg Kommunikation
Case: Faroe Islands Translate
Annoncør: Visit Faroe Islands og Atlantic Airways
SØLV
Bureau: Mensch, Prikken Design & Produktion
Case: Pisner Lancering
Annoncør: Landbrug & Fødevarer
BRONZE
Bureau: Advice, Vizeum, The Woerks
Case: But Why
Annoncør: Sundhedsstyrelsen
https://vimeo.com/244818578
Kategori: Social – single content
GULD
Bureau: &Co, Moland Film Company
Case: Alt det vi deler
Annoncør: TV 2
SØLV
Bureau: –
Case: ‘First world problems’ til fordel for mennesker i nød
Annoncør: Folkekirkens Nødhjælp
BRONZE
Bureau: &Co, Honeytrap, Gimmick, Orchestra
Case: Nederen forældre
Annoncør: Rådet for Sikker Trafik & Trygfonden
https://www.youtube.com/watch?v=L8eqKuVae9A
Kategori: Innovation – established brands
GULD
Bureau: Shape
Case: OK – Tank & Betal
Annoncør: OK a.m.b.a
BRONZE
Bureau: Creuna Danmark, iRoots
Case: Sysmon – Connecting the industry
Annoncør: Grundfos
Kategori: Innovation – startups
GULD
Bureau: –
Case: Empowerment of the Next Generation of African Entrepreneurs
Annoncør: Sky.Garden
BRONZE
Bureau: –
Case: Making Banking Better
Annoncør: Lunar Way
Kategori: Effectiveness
GULD
Bureau: Mensch, Sansir, Ehrenberg Kommunikation
Case: Faroe Islands Translate
Annoncør: Visit Faroe Islands og Atlantic Airways
SØLV
Bureau: Nordlid
Case: Fra vision til virkelighed – Den Digitale Transformation i Danske Spil
Annoncør: Danske Spil
https://www.youtube.com/watch?v=cOswsO76uOY
BRONZE
Bureau: & Co, Oath, PHD
Case: Help A Dane
Annoncør: Kræftens Bekæmpelse & Trygfonden
Kategori: Data & Marketing Automation
GULD
Bureau: Loft 37, 1st Web, Adform
Case: EDC Effekt. Størst synlighed – mest effekt
Annoncør: EDC-gruppen
SØLV
Bureau: Klausen + Partners
Case: Portal boosts sales by 1000%
Annoncør: MAN Diesel & Turbo
BRONZE
Bureau: Think
Case: Telia Switchr: Serviceplatform til + 1 million kunder
Annoncør: Telia
Kategori: Design
GULD
Bureau: Molamil
Case: Radio24seven
Annoncør: Radio24syv
SØLV
Bureau: –
Case: Making Banking Better
Annoncør: Lunar Way
Kategori: Social – continuous content
GULD
Bureau: &Co, Honeytrap, Gimmick, Orchestra
Case: Nederen forældre
Annoncør: Rådet for Sikker Trafik & Trygfonden
SØLV
Bureau: & Co, Oath, PHD
Case: Help A Dane
Annoncør: Kræftens Bekæmpelse & Trygfonden
BRONZE
Bureau: Uncle Grey, Marvin Entertainment
Case: Lige Over grænsen
Annoncør: Fleggaard
Kategori: Brand Activation
GULD
Bureau: Mensch, Sansir, Ehrenberg Kommunikation
Case: Faroe Islands Translate
Annoncør: Visit Faroe Islands og Atlantic Airways
SØLV
Bureau: Uncle Grey, Marvin Entertainment
Case: Lige Over grænsen
Annoncør: Fleggaard
BRONZE
Bureau: Robert/Boisen & Like-minded, OMD, Primetime Kommunikation, Gobsmack Productions
Case: NyKemiLov.nu
Annoncør: Coop
Kategori: E-commerce B2C + B2B
GULD
Bureau: Impact, Sitecore, Salesforce Marketing Cloud, Raptor
Case: Nemlig.com nøgleordet er personalisering
Annoncør: nemlig.com
SØLV
Bureau: Think
Case: Telia Switchr: Serviceplatform til + 1 million kunder
Annoncør: Telia
BRONZE
Bureau: Loft 37, 1st Web, Adform
Case: EDC Effekt. Størst synlighed – mest effekt
Annoncør: EDC-gruppen
Kategori: Mobile
GULD
Bureau: Shape, Alpha Solutions, Frontlab, Hesehus
Case: DLG App
Annoncør: DLG
SØLV
Bureau: –
Case: Making Banking Better
Annoncør: Lunar Way
BRONZE
Bureau: Think
Case: BroBizz App
Annoncør: BroBizz
Kategori: Purpose & Impact
GULD
Bureau: Robert/Boisen & Like-minded, OMD, Primetime Kommunikation, Gobsmack Productions
Case: NyKemiLov.nu
SØLV
Bureau: We Love People, Orchestra
Case: Du kan redde liv, TrygFonden
Annoncør: TrygFonden
Årets digitale virksomhed
Visit Faroe Islands & Atlantic Airways
Årets digitale bureau
Mensch og Sansir
Årets digitale profil
Guri Højgaard, CEO hos Visit Faroe Islands og marketingchef Arni Olsen, Atlantic Airways
Grand Prix i kreativitet
Bureau: &Co, Honeytrap, Gimmick, Orchestra
Case: Nederen forældre
Annoncør: Rådet for Sikker Trafik & Trygfonden
Grand prix i effektivitet
Bureau: &Co, Moland Film Company
Case: Alt det vi deler
Annoncør: TV 2
Grand prix i strategi
Bureau: &Co, Honeytrap, Gimmick, Orchestra
Case: Nederen forældre
Annoncør: Rådet for Sikker Trafik & Trygfonden