DOT har netop offentliggjort, at de går i udbud for at finde et nyt reklamebureau. Budgettet er på 24 mio. kr. DOT vil vælge fire bureauer i en prækvalifikation, og i udbuddet pointeres det, at man vægter bureauer, der kan referere til en kunde, der er sammenlignelig med DOT, og som har gjort det minimum i et år.
Endvidere anføres det, at bureauet skal have en bruttofortjeneste på min. 10 mio. kr. i hvert af de senest afsluttede regnskabsår. Ansøgningsfristen er lige rundt om hjørnet. Nemlig den 5. februar.
Det nævnes i udbudsmaterialet, at udbuddet ikke inkluderer et CRM/kundeprogram, da DOT ikke har mulighed for at anvende egne data til kundesegmentering. Det udelukkes dog ikke, at det kan komme på tale i løbet af rammeaftalens periode.
Pt er Advance bureau for DOT – som er et samarbejde mellem Movia, Metroselskabet, Hovedstadens Letbane og DSB. Advance blev valgt i 2015 sammen med Geelmuyden Kiese og Responsive. Sidstnævnte er efterfølgende fusioneret ind i Advance.
På spørgsmålet om Advance vil gå med i udbuddet, svarer CEO, Jens Krog:
“Jeg har ikke haft lejlighed til at kigge på materialet endnu. Men vi har været rigtig glade for samarbejdet, så vi er da positivt indstillet.”
De øvrige konsortier, der blev prækvalificeret for fem år siden blandt 11 ansøgende bureauer, var &Co og Magnetix samt TBWA & BBDO (nu TBWA/Copenhagen) sammen med RelationshusetGekko (nu Nordlid) og OMG.