Energi- og telekoncernen Norlys er i luften med en kampagne, der skal visualisere et konkret grønt tiltag: at alle privatkunder nu får grøn strøm uden merpris. Til lyden af Otto Brandenburgs ‘To lys på et bord’ begynder hjem fra alle egne af landet således at lyse grønt.
Bag kampagnen står det svenske reklamebureau Forsman & Bodenfors, der også var bureauet bag Norlys’ første nationale kampagne – lanceringsfilmen ‘Træhytte’ – der i august sidste år skulle præsentere resultatet af fusionen mellem Eniig og Se, som et år forinden var blevet til Norlys.
I den forbindelse lød det fra CMO hos Norlys, Marianne Skaaning, at man så sig selv ikke bare som en energi- og telekoncern, men “en infrastruktur-aktør, som investerer millioner på et grønnere og mere digitalt Danmark.”
Med tiltaget om grøn strøm til Norlys’ 600.000 privatkunder er forhåbningen fra Mads Brøgger, direktør i Norlys, at man sender “et tydeligt signal om, hvor vi er på vej hen,” og at det er “vigtigt skridt på vejen mod et grønnere Danmark.” Det fremgår af en pressemeddelelse, hvor han også siger, at Norlys parallelt satser “mange hundrede millioner på vedvarende energi, såsom sol- og vindkraft.”
Sigtet med filmen er at appellere til en positiv følelse, hvor en del af løsningen bliver præsenteret. Anna Harboe Falkenberg, brand strategist hos Norlys, kalder filmen “startskuddet på flere satsninger,” da man har “store ambitioner for den grønne omstilling,” og fortsætter:
“Det er et vigtigt budskab, at vi sammen med vores kunder rent faktisk kan gøre Danmark grønnere.”
Filmen er instrueret af Casper Balslev fra New Land og vil køre på YouTube og i tv. Kampagnen vil desuden være synlig i OOH, print og på digitale kanaler.
Se filmen her