Fire bureauer skal dyste om stort trafikbudget

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

DOT har netop prækvalificeret fire ud af 17 bureauer i udbuddet om at blive nyt reklamebureau. Advance kom ikke med i finalen, og det betyder, at der bliver tale om et bureauskifte. Se alle 17 bureauer her.

I januar gik DOT i udbud for at finde et nyt reklamebureau. 17 bureauer valgte at deltage i udbuddet. DOT har netop udvalgt de fire reklamebureauer, der går videre.

Det er Advice, Envision, Hjaltelin Stahl og Robert Boisen & Likeminded.

Det betyder samtidig, at DOTs nuværende bureau, Advance – der blev valgt i 2015 sammen med Geelmuyden Kiese og Responsive – ikke får mulighed for at fortsætte, selvom de bød ind på opgaven. 

De resterende 13 bureauer/bureausamarbejder, der bød ind, men ikke blev prækvalificeret, er:

Adnuvo og TwentyTwenty; Advance; Boye & Spellerberg og Storyhouse Egmont; Brandhouse og Lead Agency; Holm Kommunikation og &Partner; Kunde & Co; McCann; Mensch og Ambition; Nordlid og Republica; Operate og Pong; Sunrise; TBWA, Connected og Propellos samt Yellow Umwelt.

Budgettet for det nye bureau er på 24 mio. kr. og kravet til de prækvalificerede bureauer var, at de har haft en kunde i et år, der er sammenlignelig med DOT.