Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Cannes Lions: & Co vandt en bronzeløve med Help A Dane. Og så er der fem nye shortlister til Danmark.

Første løve er hentet hjem til Danmark. Det er den prisvindende kampagne Help A Dane fra & Co for Kræftens Bekæmpelse og Trygfonden, der har vundet en bronzeløve ved Cannes Lions i kategorien Health & Wellness.

Danmark har endvidere mulighed for at vinde løver i kategorierne Brand Experience & Activation, Entertainment og Industry Craft, hvor Danmark i alt har fem shortlistede kampagner.

Danmark har to shortlister i den første kategori. Det er Vice med sin egen kampagne Like What You Hate, som vandt sølv ved Creative Circle. Og så er & Co igen på banen med en shortliste til Help A Dane for Kræftens Bekæmpelse & Trygfonden.

I Entertainment-kategorien har VeryPatchwork og Shoot Happens en shortliste for Volkswagen med filmen Generations.

VW Danmark vil fortælle familiehistorier

 

I industry craft-kategorien er der hele to shortlister til Hjaltelin Stahl for Greenpeace med Warhead, som vandt en bronze blyant ved D&AD Awards.

 

De vandt Grand prix
I Health & Wellness kategorien blev der givet en grand prix til kampagnen Corazon – give your heart udviklet af JohnXHannes fra New York for Montefiore. En 48 minutters lang film om organdonation.

Se casefilm her:

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club