Første løve er hentet hjem til Danmark. Det er den prisvindende kampagne Help A Dane fra & Co for Kræftens Bekæmpelse og Trygfonden, der har vundet en bronzeløve ved Cannes Lions i kategorien Health & Wellness.
Danmark har endvidere mulighed for at vinde løver i kategorierne Brand Experience & Activation, Entertainment og Industry Craft, hvor Danmark i alt har fem shortlistede kampagner.
Danmark har to shortlister i den første kategori. Det er Vice med sin egen kampagne Like What You Hate, som vandt sølv ved Creative Circle. Og så er & Co igen på banen med en shortliste til Help A Dane for Kræftens Bekæmpelse & Trygfonden.
I Entertainment-kategorien har VeryPatchwork og Shoot Happens en shortliste for Volkswagen med filmen Generations.
I industry craft-kategorien er der hele to shortlister til Hjaltelin Stahl for Greenpeace med Warhead, som vandt en bronze blyant ved D&AD Awards.
De vandt Grand prix
I Health & Wellness kategorien blev der givet en grand prix til kampagnen Corazon – give your heart udviklet af JohnXHannes fra New York for Montefiore. En 48 minutters lang film om organdonation.
Se casefilm her:
https://www.youtube.com/watch?v=D1dh8pf6CkU