Hundredtusinder af skandinaviske studerende starter et nyt semester i disse uger. En periode, hvor mange flytter hjemmefra eller skifter bolig. Med den nye kampagne ‘Go get in trouble’ vil det relativt nye skandinaviske forsikringsselskab Hedvig minde studerende om, at studietiden handler om meget mere end selve studiet.
“Nu hvor mange er begyndt på et nyt semester, eller måske en helt ny skole, vil vi minde om, at denne tid i livet handler om mere end at stresse over skolen. Det er tid til at være ung, dum og måske ikke altid træffe de smarteste beslutninger. Livet bliver sjovere på den måde. Hvis du også har Hedvig, er angsten for en ødelagt mobiltelefon eller få vinpletter på gulvtæppet måske ikke helt så stor,” siger Maja Stampe, tekstforfatter hos Hedvig.
Budskaber med positivt fortegn
Kampagnens friske tone og budskab om trygt at slå sig løs ligger i tråd med Hedvigs grundlæggende indstilling til markedsføring af forsikring. Den drejer sig om at vise gevinsterne ved forsikring i stedet for at spille på risikoen ved ikke at have forsikring.
“Det handler ikke kun om, at vi skal skille os ud fra andre forsikringsselskaber. Det handler mere om, at nyere markedsføringsforskning viser, at mennesker reagerer bedre på, hvad vi får ud af noget i stedet for, hvad vi kan miste, eller hvad vi risikerer,” siger growth marketing director Carl Lagers fra Hedvig.
Han henviser til forskning i Loss Aversion og det danske forskningsprojekt Morgendagens Salg fra Copenhagen Business School som eksempler på den tendens. Den tilgang gjorde sig også gældende i forsikringsselskabets ‘Its just stuff’-kampagne fra før sommerferien.
Kampagnen ‘Go get in trouble’ er ligesom den tidligere kampagne udviklet internt og består af reklamer på billboards, busstoppesteder og skærmreklamer i de store studiebyer i Danmark, Norge og Sverige.
Derudover uddeler Hedvig-ambassadører merchandise og er aktive på campus i alle lande. Kampagnen kører her i september.
En forbipasserende har øjensynligt ladet sig inspirere lidt for meget af budskabet