Grey udbryderbureau får brillekunde

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Freedom Agency bliver Poul Stigs første full-service bureau i mere end 10 år.

Freedom Agency, der med Thomas Ørum i spidsen, brød ud af Grey sidste år i maj, er blevet fullservice-bureau for brillefirmaet Poul Stig.

 Samarbejdet startede i december med tre små film, hvoraf den ene er udkommet på sociale medier og nummer to er på trapperne.

Det forløb gik så godt, at Freedom Agency nu er blevet full-service bureau og de har netop lavet et billboard på Hellerup Station, som løfter sløret for Poul Stigs nye koncept ’Livet skal ses’”.

”Vi er meget stolte af at have landet et samarbejde med så prominent en optiker. Poul Stig forhandler verdens absolut mest eksklusive mærker, såsom Ahlem, Garett Leight, Mykita og danske Shamballa og så udvikler de hele tiden deres egne linje, som vi også skal være med til at markedsføre,” siger Thomas Ørum.

Planerne for 2017 er at Freedom Agency skal hjælpe Poul Stig med online, SoMe, outdoor og film.

 

Welcome Post har hjulpet med grading på filmen.

Sidste gang Poul Stig havde en fast bureau-partner var for mere end ti år siden, hvor det var Publicis, der var bureau. I mellemtiden har de brugt bureauer ad-hoc..

Andre kunder hos Freedom Agency er  Toldboden, Kødbyens Madmarked, Moon Boot og den en film med Ai Weiwei for The Cycladic Museum i Athen. Desuden har bureauet lavet en 300-siders coffeetable-bog for Blenheim Palace i Oxfordshire.

Grey tur/retur: Grey-direktør starter nyt bureau