Blev Hello Group solgt for 50 mio kroner?

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

De fem partnere kan stikke et sted mellem 4 og 5 mio. kr. i lommen og resten af beløbet oppebæres som aktier i NoA.

Hello Groups CEO, Jakob Langemark sagde tidligere i dag til Bureaubiz, at hvis han skulle have solgt til den højeste pris, var det ikke blevet til NoA.

Han synes dog, at han har fået en ”udmærket pris” uden at hverken han eller Mikael Jørgensen fra &Co/NoA vil spytte ud med den eksakte pris.

Vi vover dog et øje og sætter med en ekspert i baghånden prisen til et sted mellem 43 og 50 mio. kr.

Om udgangspunktet for beregningen siger statsautoriseret revisor og partner i Baker Tilly, Henrik Ulvsgaard:

”Beregningen er baseret på de historiske regnskabstal, men det har ikke muligt at vurdere budgettallene som er centrale for værdiansættelsen.”

Han tilføjer, at hvis der er synergier mellem den købende og den sælgende virksomhed, vil prisen være i den højere ende.

Og tanken er ifølge både Hello Group og &Co/NoA, at man forventer en vækst baseret på at kunne samarbejde om kunderne.

”NoA køber os for, at vi skal blive ved med at gøre det, vi er gode til, og så skal vi vokse sammen. Og nu får vi sammen nogle flere strenge at spille på,” sagde Jakob Langemark til Bureaubiz tidligere på dagen.

En god pose penge
Hello Group har fem partnere og da handlen giver 50 procent af prisen i kolde kontanter og 50 procent som ejerskab, kan founder & CEO, Jakob Langemark; Lars Schmidt & Aylin Kanpak, Executive Designers; Head of Product, James Kelway ogHead of Business Development, Lasse Vakgaard hver især putte mellem 4 og 5 mio. kr. i lommen, hvis Henrik Ulvgaards beregninger holder stik.

De historiske nøgletal:


Beregningen er baseret på de historiske regnskabstal og det har ikke muligt at vurdere budgettallene som er centrale for værdiansættelsen. Desuden er man ikke bekendt med, hvorvidt der er synergier som påvirker den endelige prisdannelse Prisniveauet beregnet efter DCF metoden vil toleranceniveau omkring 43 mio. dkk til 50 mio.