Ovenpå massiv kritik fra reklamefolk af JBS’ kampagne, er her en kampagne, som bliver rost til skyerne.
Se den her:
På LinkedIn skriver bl.a. Martin Dean, tidl. Obsidian Digital og Artefact:
”Jeg elsker godt content — og Bomae (og deres reklamebureau) rammer hovedet på sømmet med den her reklamefilm. Flot lavet!”
Martin Deans opslag med filmen har givet over 80 kommentarer, som alle roser kampagnen med udtryk som ’elegant’, ’godt ramt’, og ’virkelig godt udført’, ’Jeg gad godt se deres ‘brand lift study’ efter den her kampagne! ’Har set den et par gange – det er bare godt ramt – glæder mig til den næste. Det forpligter jo.’
Robert/Boisen & Like-minded står bag kampagnen, der er for det relativt nye danske brand, Bomae Køberrådgivning, som samtidig er en ny type aktør på boligmarkedet. Filmen er produceret af Gobsmack.
Bureauet valgte at bruge humor for både at løfte kendskabet til den nye kunde og samtidig forklare det nye begreb. Derfor har man brugt Nikolaj Lie Kaas som instruktør, fordi han er ”en af mestrene inden for komisk timing,’ siger Victor Albrechtsen Petri, partner & head of activation hos Robert/Boisen & Like-minded. Han forklarer hvorfor:
”Vi skulle skabe et kreativt koncept som gjorde det muligt at forklare begrebet ’køberrådgivning’ uden, at det blev kedeligt. Så skulle vi skabe en kampagne, som kunne komme langt og bredt ud for et ret begrænset budget. Og endelig skulle vi skabe en brand platform og tonalitet, som differentierer Bomae og skaber en klar profil, som de kan bygge videre på i fremtiden.”
Victor Albrechtsen Petri siger, at partner i Bomae, Tomas Maltha Krogh, havde bedt om, at indholdet i kampagnen skulle skille sig ud, og at sidstnævnte faktisk bad om at blive udfordret til det punkt, hvor de fik lidt nervøse trækninger. Det erkender Tomas Maltha Krogh:
”Det er rigtigt, for når man skal udfordre en standard og hvordan man altid har gjort tingene og samtidig trænge igennem sea of sameness, er man nødsaget til at have samme mod i ens kommunikation. Det sikre valg havde runget hult i forhold til vores tilgang og måde at tænke på. Derfor, i samarbejde med Robert/Boisen, skulle vi også prøve at trække den anden vej end hvad vi normalt ville se på boligmarkedet.”
Vil sætte en samtale i gang
Dem primære målgruppe er 28-45 årige på Sjælland og særligt i Region Hovedstaden, fortæller Victor Albrechtsen Petri:
”Vi kalder dem morgendagens vindere, personer og familier, som godt ved at man får det bedste resultat af at hyre en ekspert på noget så vigtigt som et boligkøb. Derudover går vi også bevidst efter at nå bredere ud, skabe en kollektiv bevidsthed om køberrådgivning blandt både boligkøbere og venner og familie – så vi kan få samtalen i gang og skabe en situation, hvor man kan ’blære sig’ lidt med at have hyret en køberrådgiver – og det kræver selvfølgelig, at personen i den anden ende af samtalen også kender til det.”
Kampagnen kører primært på Facebook, Instagram, Youtube, LinkedIn, understøttet med et ”totalt optimeret SEO og SEM” opfølgningsspor på Google.
”Vi understøtter hovedfilmen med tre uddybende film, hvor Bomaes egne eksperter går i dybden, et content-hub med rådgivende artikler, 6 sekunders ’bumpers’, hvor vi sætter fokus på den meget flotte kundetilfredshed. Og så har vi nogle cut-downs, hvor vores hovedperson forsøger at få styr på fåret i filmen, som gør os i stand til at bygge top-of-mind uden at der opstår metaltræthed i indholdet,” siger Victor Albrechtsen Petri.
Kampagnen blev lanceret 1. august og ifølge Tomas Maltha Krogh har kampagnen skabt et øget salg uden at han vil komme ind på, hvor meget.
” Vigtigst af alt har vi set, at flere har fået øjnene op for hvad køberrådgivning er og hvordan det kan hjælpe kommende boligkøbere,” siger Tomas Maltha Krogh.
Om Bomae
Bomae har eksisteret i 4 år. Man er gået fra at være 3 stiftere til på nuværende tidspunkt at have 2 butikker med 17 ansatte.