Af Peter Engholm, journalist
effie awards denmark

Til Effie-debuten i Danmark blev først 4 juryledere præsenteret. Nu følger de resterende 64 til juryen – udvalgt i reklame- og kommunikationsbranchen fra både bureauer og annoncører. Se dem alle her.

Dokumentérbar effekt – på et leje af markedsføringsstrategi, innovativ medieaktivering og kreativitet. Den internationale effektpris kommer til landet i november under navnet Effie Awards Denmark. Kreativitet & Kommunikation arrangerer og kunne i sidste måned præsentere disse fire juryledere:

  • Karina Holm Henriken, CEO og Partner i We Love People
  • Kim Boisen, CEO & Co-founder i Robert/Boisen & Like-minded
  • Lars Samuelsen, Chief Strategy Officer & Creative Chairman hos Grey Group
  • Ørnulf Johnsen, CEO i &Co. / Partner i NoA

De agerer moderatorer for juryens diskussioner om indsendelserne. Og hvem skal så diskutere? Det skal 64 personer fra de mest effektive bureauer i Danmark med bred repræsentation på forskellige bureautyper. Dertil kommer kommunikations- og marketingprofiler fra erhvervslivet, som er indstillet af bureauerne. 

Udvælgelseskriterierne har blandt andet været intensiv erfaring med kreativ og effektiv kommunikation, som har styrket virksomheders brands i markedet. Men bureauerne er også blevet opfordret til at indstille unge talenter, da en mangfoldig jury resulterer i de bedste bedømmelser.

Effie Awards Denmark har deadline for indsendelser den 26. august, og der kan indsendes arbejder, som har været indrykket i perioden fra 1. april 2020 til 31. marts 2022. Nye Effie-partnerlande må inddrage en toårig periode ved første awardshow, og det har Kreativitet & Kommunikation valgt.

Effie Awards Denmark erstatter Advertising Effectiveness Award, og alle kan sende indsendelser til Effie Denmark. 

Effie Awards Denmark 2022 – den samlede jury:

  • De fire ovennævnte juryledere samt:
  • Alexander Faxø, Social & Brand Activation Strategist, Robert/Boisen & Like-minded
  • Anders Christiansen, Business Partner / Director – Branding & Advertising, Mindshare Danmark
  • Anders Holvøe, Head of Marketing & Digital, Telenor
  • Andreas Hansen, Managing Director, UM Nordic Denmark
  • Andreas Hoff, Creative Director, Uncle Grey
  • Anne Mette Bundgaard, Marketing Manager, Dansk Retursystem
  • Anne Stokholm, Director – Associeret Partner, Orchestra
  • Annette Flinck, Senior Strategic Planner, Accenture Song DK
  • Aylin Kanpak Gjerloeff, Senior Strategic Planner, &Co. / NoA
  • Birgitte Kold Ingwersen, CMO, Molslinien
  • Bo Damgaard, Managing Director, OMD Danmark
  • Casper Juul Kaufmann, CEO & Co-owner, WDP X
  • Charlotte Porsager, Chief Operating Officer, Uncle Grey
  • Christian Budtz, Executive Strategy Director, Accenture Song DK
  • Christina Ifijenia Kotzia, Head of Research, Orchestra
  • Christina Tønnesen, Managing Partner, Mensch
  • Clara Prior-Knock, Creative Director, Uncle Grey
  • Claus Andersen, Managing Director, Hearts & Science + Drum CPH
  • Eva Lundgreen, Brand- & Marketingdirektør, Telia Danmark
  • Eva Svavars, Partner, Lead Agency
  • Eva Tolstrup Ziegler, Kommunikationschef, Sundhedsstyrelsen
  • Farah Dib, Co-founder & Creative Director, Twenty Agency
  • Heinrich Vejlgaard, Creative Director / Partner, Robert/Boisen & Like-minded
  • Jacob Kildebogaard, Direktør, Partner /COO, Ambition
  • Jakob Kaare Jensen, COO & Partner, TBWA/Connected
  • Jeppe Ritz, Creative Director, Brandhouse/Subsero
  • Jesper Thyssen, Marketing Director, 3 Danmark
  • Josephine Winther-Poupinel, Chief Operating Officer, Uncle Grey
  • Julie Daugaard, Executive Strategy & Growth Director, dentsu
  • Kamille Rannes, Head of Strategy, We Love People
  • Karina Petersen, Vicedirektør, Rådet for Sikker Trafik
  • Kasper Kjærsgaard Jensen, CEO & Partner, Nørgård Mikkelsen
  • Lisbeth Olsgaard, Head of Branding, Landbrug & Fødevarer
  • Louise Helstrup Guldager, Head of PR, Oxymoron
  • Louise Simoni, Head of Campaign, Primetime
  • Mads Tagel, Creative Director, Accenture Song DK
  • Marie Hürdum, Marketing Director, McDonald’s
  • Mark Müller, Creative Director, Advice
  • Martin Michael Hansen, Co-CEO – Senior Partner, Yellow/Umwelt
  • Mathias Birkvad, Director of Strategy, &Co. / NoA
  • Mathilde Laumann Purup, Head of Client Services, Publicis
  • Mette Munk, Head of Group Branding, Design & Digital Communications, Danfoss
  • Michael Kowal, Strategisk Direktør, NORD/DDB
  • Michael Stein, Head of Marketing, Semler
  • Morten Hershøj, Director, Advice
  • Morten Riisgaard, Marketing- og Kommunikationschef, Home
  • Pernille Arnaa, Scandinavian Marketing Director, Lactalis
  • Peter Dalum, Projektchef, Kræftens Bekæmpelse
  • Ralf Lodbjerg, CCO & Partner, Advice
  • Rasmus Frimand Jensen, Head of Creative, Primetime
  • Rasmus Otto, Chief Brand Strategist, Danske Bank
  • Rasmus Philip, Strategic Planner, &Co. / NoA
  • Rikke Grønborg Crown, Head of Branding & Campaigns, Danske Spil
  • Rikke Kristine Østergaard, Director, Advice
  • Sally Møller, Chief Growth Officer, dentsu
  • Simon Mejsner Sørensen, Digital Strategist, Publicis Danmark
  • Sus Mandrup Hansen, Associate Director, Accenture Song DK
  • Søren Christensen, Strategy Director & Partner, Robert/Boisen & Like-minded
  • Thomas Christenson, Client Service Director, &Co. / NoA
  • Thorkild Bjerre, Creative Director, Another
  • Tobias Enné, Creative Director, Mensch
  • Tomas Olesen, Chief Strategy Officer & Partner, Envision
  • Trine Pilgaard Jørgensen, Digital Chefrådgiver, Lead Agency
  • Victor Petri, Partner – Head of Activation, Robert/Boisen & Like-minded

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club