Af Peter Engholm, journalist

En ny kampagne skal opbygge to ting: Kendskabet til Venstres politiske projekt og tilliden til Jakob Ellemann-Jensen. Samtidig bliver der eksperimenteret digitalt.

Venstre tog sig god tid til at finde afløseren for Hjaltelin Stahl som partiets bureau. Til gengæld har der været fart i samarbejdet med den nye kreative bureaupartner, Robert/Boisen & Like-minded, der blev præsenteret i forrige måned.

I forlængelse af partiformanden Jakob Ellemann-Jensens virtuelle landsmødetale i lørdags er der igangsat en flerstrenget kampagne. Det er Venstres største kampagneindsats, siden Jakob Ellemann-Jensen blev formand i september sidste år, og den første siden valget af Robert/Boisen.

Robert/Boisens adm. direktør, Kim Boisen, siger om kampagnen:

”Det er ikke nogen hemmelighed, at Venstre har været igennem en turbulent tid siden folketingsvalget i 2019. De skulle have ny formand, helt ny organisation, og der skulle formuleres en ny politisk strategi. Nu er tiden kommet til at opbygge kendskabet til Venstre politiske projekt og tilliden til Jakob Ellemann-Jensen.”

Kampagnen tager udgangspunkt i spørgsmål som: Hvad står Jakob Ellemann-Jensen for? Hvad er hans holdninger? Hvordan adskiller han sig fra Mette Frederiksen? Hvad kan man forvente af en regering med Venstre i spidsen? Hvad er Venstres politiske fokus?

Markedssituationen kan ændre sig over night
Landsmødetalen i lørdags og den nye kampagne er første skridt på den rejse, der ifølge Kim Boisen intensiveres i den kommende tid:

”Udover den virtuelle landsmødetale – som blev afviklet i et tv-studie i Roskilde og livestreamet på en række danske medier samt Venstres egne digitale kanaler – og en enkelt dagbladsannonce i går, kører vi en kampagne på outdoor de næste 2-3 uger. Den begynder i dag. Dertil kommer en større digital satsning, som kommer til at strække sig langt ind i julemåneden. Den kan vi ikke kan løfte sløret for endnu.”

Denne satsning skal ses i forlængelse af, at Venstre har ønsket at blive endnu mere digital i sit udtryk.

”Det giver nogle helt oplagte muligheder i forhold til bedre målretning af budskaber. Derfor er vi også ude og eksperimentere nogle steder – ligesom vi selvfølgelig skruer op for trykket på de gængse digitale kanaler.”

Venstre er Robert/Boisens første parti-kunde, og om de første erfaringer siger Kim Boisen:

”Vi er allerede blevet bekræftet i, hvor anderledes en markedssituation et politisk parti har, sammenlignet med de kunder, bureauer normalt samarbejder med. Markedssituationen kan bogstavelig talt ændre sig over night, og timing er alt. Det er superspændende.”

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club