Her er vinderen af DOT-budget til 24 mio. kroner

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Din Offentlige Transport – DOT – lagde for fire måneder siden sit store reklamebureau-budget i udbud. 17 bureauer deltog, heraf blev 4 prækvalificeret. Nu forlyder det, at vinderen er fundet.

I januar gik DOT i udbud for at finde et nyt reklamebureau. Budgettet er på 24 mio. kr., og ifølge Bureaubiz’ oplysninger er det nye bureau Advice.

De tre bureauer udover Advice, der blev prækvalificeret, og som altså ikke blev valgt er: Envision, Hjaltelin Stahl og Robert Boisen & Like-minded.

Advance, der er DOT’s nuværende bureau, bød også ind, men blev ikke prækvalificeret. Da der er en stand-still periode, vil DOT dog ikke bekræfte valget før om 14 dage. Det falder omtrent sammen med, at det nye bureau skal i gang med arbejdet. Kontraktperioden begynder nemlig 1. juni. Kontrakten varer to år med mulighed for at blive forlænget to gange a ét år. Budgettet på de 24 mio. kr. dækker hele den potentielle periode på fire år.

DOT er et samarbejde mellem Movia, Metroselskabet, Hovedstadens Letbane og DSB.