Hvorfor bruger brands mindre humor og flere følelser i reklamer?

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Det var et af spørgsmålene til podvertising med Lars Busekist. Panelet består denne gang af Mette Stuhr fra DR, Rasmus Fisker fra Mediacom og Morten Grubak fra Vice/Virtue.

Panelet i denne udgave af Podvertising diskuterer emner som reklamer med mindre humor og flere følelser; brands, der er woke;  brands, der hopper med på purpose-vognen uden at det passer ind i deres DNA.  Samt reklamer på de sociale medier, som forbrugerne bliver irriterede over, og hvad man gør ved det.

Hør Mette Stuhr, marketing manager hos DR, Rasmus Fisker, creative strategy officer hos Mediacom og Morten Grubak, global executive director hos Vice/Virtue diskutere.

Uden at afsløre for meget, mener nogle fra panelet, at det ikke kun er bureaubranchen, der har et ansvar, men også forbrugerne.

Næste gang er det Thomas Kolster – stifter af Goodvertising og forfatter til bogen Goodvertising samt Is Pupose a Hero Trap; Kristina May Pries – stifter af og direktør i designbureauet AM; og Morten Kjær creative director hos Another, der kommer i studiet. Har du nogle spørgsmål til panelet, så send dem til Lars Busekist på lars.busekist@gmail.com, gerne allerede i dag.

Vil du at være sponsor, kan du kontakte branchechef hos Creative Club, Michael Brochmann, på mbn@creativeclub.dk eller på 23656533.