Influencer-kampagne fra Orbit Agency

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Bureauet står bag en global nichekampagne med brug af både influenter og ambassadører.

The Orbit Agency er ude med endnu en kampagne for det niche-prægede, men ambitiøse brand Dynaudio.

Den seneste kampagne, som Orbit Agency lavede for Dynaudio var målrettet det almindelige massemarked og blev shortlistet ved Creative Circle Award.

Denne gang skal monitorproduktet Lyd markedsføres overfor producenter af elektronisk musik, både til studier og hjemme-studier.

Producenten bag filmen er Big-Mama med hjælp fra Playground. 

Orbit Agency har valgt at kombinere influenter med ambassadører som del af en digital aktivering. Og navnene på influenterne afspejler niche-målgruppen.

Den formodentlig mest kendte er Goldie, der både er musiker, kunstner, DJ og producer. Af øvrige influenter bruges navne som bl.a. fra Danmark Tomas Barfod (WhoMadeWho), fra UK Daniel Miller og Dusky, fra Sverige Axel Boman, fra Tyskland Roman Flugel og Camea, fra Holland Detroit Swindle, Dusky og fra USA Shlohmo.

Tankengangen bag brugen af influenter og ambassadører forklares således af Orbit Agencys creative director, Simon Wooler:

”Det kan lyde som endnu en serie af buzzwords, men der er en strategisk forskel i tilgangen mellem brugen af ambassadører og influencers. Kombinerer man dem sikrer ambassadøren høj impact, mens de rette influencers sikrer troværdigheden og relevansen samtidig med at levetiden på kampagnen forbedres markant,” siger han og fortsætter:

”Som del af en effektiv connection-strategi kan man derfor bruge f.eks. Goldie som ambassadør til at løse en specifik del af kampagnen. Men vi har en hel generation influencers inden for elektronisk musik fx Shlohmo, Dusky og Detroit Swindle der støtter Dynaudio’s Lyd produkter på græsrodsniveau”.

Kampagnen er global med fokus på USA, England og Tyskland.