Interflora laver kampagne med Oh Land

Emil Malte Simonsen
emil.s@bureaubiz.dk

I en ny kampagne mod ensomhed går Interflora sammen med sangerinden Oh Land, som har designet en blomsternål til formålet. &Co. og Bacon står bag filmen. Se den her.

Interflora vil i en ny kampagne sætte fokus på et udbredt problem i samfundet: ensomhed. Op mod 350.000 danskere følte sig ensomme allerede inden coronakrisen, og det tal er stigende som følge af, at flere er alene på grund af tiltagene mod virussen.

Men det er samtidig et problem, danskerne ifølge Interflora har været gode til at snakke om i 2020. Den samtale vil Interflora gerne holde i gang. I samarbejde med Nanna Øland Fabricius – bedre kendt som sangerinden Oh Land, der lige nu er aktuel som dommer på X Factor på TV2 – har kæden som en del af kampagnen lanceret en ‘blomster-pin’/broche.


Husk Hinanden Blomsten

Interfloras vigtigste blomst nogensinde
&Co. og Bacon står bag kampagnen, der vil blive aktiveret løbende i hele 2021. I anden halvdel af februar kører kampagnefilmen på tværs af tv-formater, YouTube, Facebook, Instagram, CRM og på Interflora.dk. Samtidig er der lavet display til floristerne. 

I en pressemeddelelse siger Søren Flemming Larsen, adm. dir. i Interflora Danmark:

“Nanna har designet en fantastisk pin, som vi håber mange har lyst til at bære, og på den måde vise verden, at vi skal huske hinanden. Derfor vil jeg også gå så langt som til at sige, at det her er vores vigtigste blomst nogensinde.”

Ikke en ny kamp
Kampagnen ligger i umiddelbar forlængelse af Interfloras brandplatform, ‘Husk hinanden’, der blev lanceret i 2018 også med hjælp fra &Co, der dengang afløste Brandhouse som kædens reklamebureaupartner. Men ‘kampen mod ensomhed’ er ikke ny for blomsterkæden, der før har sat fokus på emnet.

Det var navnet på en større kampagne, som kæden lavede i samarbejde med Røde Kors, hvilket bl.a. udmøntede sig i ‘Blomster-mod-ensomhed’-tiltaget i 2016, der skulle sætte fokus på besøgsvenner til ensomme, og kampen for en ‘ensom-emoji’ på Facebook i 2017.

Kæden er heller ikke alene om at sætte fokus på det stigende ensomhedsproblem. I nyere tid kan bl.a. nævnes  Mary Fonden, der i sommeren 2020 lancerede kampagnen ‘Få øje på ensomheden’, og Codan, der sammen med Ældre Sagen lavede kampagnen ‘Besøgsvenner’ i januar 2020. 

Overskuddet fra salget går til tre organisationer mod ensomhed
Overskuddet fra salget af blomsterpinden, der sælges online og i blomsterbutikker, går til organisationerne Psykiatrifonden, Børns Vilkår og Folkebevægelsen mod ensomhed, der alle arbejder med at hjælpe mennesker ud af ensomhed. 

Se kampagnefilmen: