Jack & Jones går stort ind i eSport

Emil Nørlund
emil@bureaubiz.dk

Bestseller-kædens tøjmærke indgår partnerskab med eSport-holdet Astralis.

I formiddags blev det offentliggjort at Jack & Jones, der hører under Bestseller-koncernen, indgår partnerskab med det profilerede danske eSport-hold Astralis. Astralis er blandt verdens bedste Counter Strike hold, og man har tidligere kunne følge dem i DR3-serien: Astralis – Mod Stjernerne.

I denne omgang skulle eSportholdet dog ikke til stjernerne, men derimod bare til Jack&Jones hovedsædet i Brande for at skrive under på den nye omfattende sponsoraftale.

Du kan se en lille film om Jack & Jones-turen her:

Ny uniform og nye forretningsmuligheder
Udover eksponering er kernen i samarbejdet design og udvikling af verdens første deciderede esports-uniform, hvor der er taget udgangspunkt i at fordre spillernes optimale performance. 

Samarbejdet mellem eSportholdet og tøjmærket er ifølge Henning Nielsen, marketing manager hos Jack & Jones, baseret på fælles værdier og nye endnu ikke afsøgte forretningsmuligheder.

Henning Nielsen forklarer:

“Vi er meget imponerede over Astralis’s professionalisme og dedikation. Det er præcis de værdier vi tror på i Jack & Jones. Vi indgår partnerskab med Astralis for at præsentere noget nyt og unikt på eSport-scenen, og vi ser det som en naturlig forlængelse af vores virksomheds stærke historik i forhold til samarbejder. Udover det åbenlyse værdifællesskab deler vi og Astralis også ønsket om at være de bedste indenfor vores felt – og det er udviklingen af spillernes nye performance-uniform er et perfekt eksempel på.”

Henning Nielsen fortsætter:

“For tiden oplever eSport-industrien en utrolig udvikling. Og det er ikke kun i forhold til aktive spillere og fan-communities – men også som et underholdningsprodukt. Udover vores værdifællesskab er vi og Astralis også et rigtig godt match i forhold til målgruppen. Når vi teamer op med Astralis, ved vi, at det vil være af interesse for dem, der køber vores tøj.”

Udover den nye tøj-linie og diverse merchandise indebærer aftalen mellem Jack & Jones og Astralis både digitale og fysiske aktiverings-initiativer, events samt fan- og spiller hangouts.


Henning Nielsen, marketing manager hos Jack & Jones, skriver under sammen med Astralis og  Jordi Roig, der er kommerciel direktør for RFRSH Entertainment, der står bag samarbejdet de to parter imellem. 

Holdet bag holdet
Bag samarbejdet og Astralis-kampagnen står dels Jack & Jones interne marketingsbureau, der skal sikre den rigtige udrulning og aktivering på alle aktuelle platforme, samt RFRSH Entertainment, der repræsenterer Astralis og producerer indhold rundt om partnerskabet. Der var også RFRSH der stod bag Astralis-samarbejdet med Audi tidligere på året, som REFRSH i øvrigt er nomineret til i Indsigtsprisen for til årets Rambuk.

Partnerskabet med Astralis udbygger Jack & Jones’ portefølje i forhold til sports-sponsorater. Udover Astralis har tøjfirmaet også aftaler med Formel 1 køreren Kevin Magnussen og landsholdmålmanden Kasper Schmeichel.

Astralis-kollektionen og deres eSport uniform vil blive præsenteret til et fan event til arrangementet Blast Pro Series, der løber af stablen i København til november.