Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

En ny kampagne, hvor Katy Perry er hovedperson, bygger på samme platform, som Just Eat brugte i samarbejdet med Snoop Dog. Se musikvideoen her.

For to år siden indgik Just Eat et samarbejde med Snoop Dog. Nu udskifter man den amerikanske rapper med den amerikanske sanger og skuespiller Katy Perry. En ny kampagne, der fortsætter på platformen ‘Var der nogen, der sagde’, starter i dag onsdag og videreføres dermed med Kate Perry i hovedrollen.

“Siden brandplatformen ‘Var der nogen, der sagde’ blev lanceret i 2019, har vi kunnet fornemme, at vi har fat i noget rigtigt. Det er en kreativ platform, der sætter brandet solidt på det kulturelle landkort med budskabet om, at Just Eat skal være top of mind, når sulten melder sig,” siger Marte Kirkerod, marketing lead for Just Eat i Danmark.. 

Kampagnen er udviklet af McCann London og lanceres på TV med en musikvideo instrueret af Dave Meyers, som tidligere har lavet musikvideoer for Katy Perry. Musik og tekst er skabt af Katy Perry, Kris Pooley, McCann London og holdet, der er ansvarligt for den originale Did Somebody Say Feat. Snoop Dogg-sang. Filmen er skrevet og udviklet af Ben Buswell og Jo Griffin og optaget i Los Angeles med produktionsselskabet Radical Media og fotograf Vijat.

Filmen viser et af Just Eats orange bude ankomme til Katy Perrys hjem. Seerne bliver inviteret indenfor til en rundtur i Katy Perrys verden “fyldt med kunstneriske kostumer, klaverspillendende dukker og en vifte af eventyrlig mad”, skriver Just Eat i en pressemeddelelse. 

Ud over TV-reklamen indeholder kampagnen også en opdateret visuel identitet og en ny tone-of-voice, der “sigter mod at vinde hjerter på tværs af skærme og gader”.

Kampagnen ruller ud i Europa (med undtagelse af Schweiz) i dag onsdag og senere UK, Australien og Canada.

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club