Anders Morgenthaler skal få gammel elektronik ud at leve

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Røst Kommunikation står bag kampagnen for GreenMind. Se filmen her.

Anders Morgenthaler skal hjælpe GreenMind, der sælger og køber brugt elektronik, med at få danskerne til at rydde op i skufferne og sende gammel elektronik ud på markedet igen.

Røst Kommunikation har udviklet kampagnen, som fra denne uge bliver vist på TV2 Play, Youtube og Meta.

“Vi lever i en tid, hvor man som forbruger bør vænne sig til at genbruge ting. Elektronik ender med at ligge i skuffer og skabe, selvom både miljøet og pengepungen har gavn af, at det kom i cirkulation igen. Mange har viljen, men mangler måske det lille skub. At få lov som bureau til at arbejde i det krydsfelt er exceptionelt spændende og meningsfuldt, siger Carl Nors Mariager, kreativ direktør i Røst Kommunikation.

Fra GreenMinds brand & design manager, Lykke Mai Skjold, lyder det:

“Vi oplever, at mange godt ved, at de burde sende deres gamle elektronik videre, men det bliver ofte udskudt. Med denne kampagne har vi sammen med Røst Kommunikation fundet en fortælling, der på en både eftertænksom og humoristisk måde kan skubbe til vanerne. Og som klimaaktivist bruger Anders Morgenthaler både sit virke som kunstner og sin offentlige stemme til at sætte fokus på bæredygtighed og forbrugskultur – og netop det er fuldstændig i tråd med GreenMinds arbejde med at forlænge levetiden på elektronik og reducere ressourcespild.”

Kampagnen, der lanceres i denne uge, består af en hero-film, en cutdown-version, grafisk materiale og et landsdækkende event i alle Greenmind-butikker, samt en PR-indsats.