Klasselotteriet om det nye bureau: 100-dages plan var overbevisende

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Standstill-perioden er overstået, så nu kan Klasselotteriet officielt melde ud, at Republica blev leadbureau. Se her de kriterier, der fremhæves for valget.

Medio november skrev Bureaubiz, at Republica blev Klasselotteriets nye leadbureau.

Dengang ville hverken kunden eller bureauet kommentere valget, fordi der var en standstill-periode. Den er udløbet nu, og derfor har Klasselotteriet sendt en pressemeddelelse, hvor de – udover at nævne, at Republica bliver nyt bureau – også fremhæver argumenterne for valget.

Som noget særligt fremhæver Klasselotteriet Republicas forslag om en styre- og brandgruppe, ”der matcher Klasselotteriets hold rigtig godt.”

En anden ting, der fremhæves, er Republicas ”fremlæggelse af en ’første 100-dages plan’, der var overbevisende.”

Klasselotteriet skriver også, at Republica “både i det leverede tilbudsmateriale og i præsentationen af dette var særdeles overbevisende. De udviste stærke strategiske kompetencer og viste med al tydelighed, at de kunne levere sammenhængende løsninger på alle de ønskede parametre, idet de samtidig formåede at vise god forståelse for Klasselotteriets DNA og grundfortælling. Samtidig stillede de op med et stærkt og særdeles erfarent og kompetent team, der uden tvivl vil kunne komplementere Klasselotteriet og kunne opfylde Klasselotteriets behov for strategiske kompetencer på bedste vis.”

Endelig nævnes Republicas oplæg til partnerskaber på både det teoretiske og det praktiske plan, som blev ”demonstreret på fremragende vis – og som det absolut bedste af alle.”

Klasselotteriet nævner, at Republica scorede højt på alle udbudskriterier, og at det eneste parameter, hvor Republica blev slået, var på prisen.

Managing director hos Klasselotteriet, Elisabeth Rask Jørgensen, siger i pressemeddelelsen:

”Alle 5 prækvalificerede bureauer afgav endeligt tilbud – og de leverede alle rigtig fine tilbud.  Vi vil derfor gerne takke alle 5 bureauer for den store indsats og energi, der er lagt i udbuddet.  Desværre kan vi kun give opgaven til én. Nu glæder vi os til at komme i gang med at samarbejde med Republica A/S, som i hele udbudsprocessen har vist stor og dyb indsigt i bl.a. Klasselotteriets position og det meget konkurrenceprægede spillemarked – og samtidig leveret et virkelig godt og gennembearbejdet tilbud, som tog afsæt i en nuanceret målgruppeforståelse og god eksekvering af purpose. Vi er derfor fuldt ud overbeviste om, at Republica A/S på bedste vis kan give god sparring og bistand på Klasselotteriets fremtidige rejse.  Vi glæder os utrolig meget til at komme i gang.”.

Og fra CEO hos Republica, Niels Henrik Eriksen, er der naturligvis glæde over at vinde. Han siger:

”Det har været en intens konkurrence og proces mod mange dygtige bureauer, så vi er ekstra stolte af at blive valgt som samarbejdspartner. Det er en særdeles interessant kunde, hvor vi får mulighed for at komme hele vejen rundt såvel strategisk som kreativt, og ikke mindst når det gælder orkestrering af kampagnen på alle platforme på kunderejsen. Vi glæder os til at komme i gang med at styrke Klasselotteriets position på markedet, hvor vi oplever, at der i den grad er plads til en spiller med en solid historie og et stærkt DNA, som nu skal aktiveres, så vi kan hjælpe Klasselotteriet med at styrke relationen til danskerne endnu mere.”

De øvrige prækvalificerede bureauer var Ogilvy, Hjaltelin Stahl, TBWA Copenhagen og TwentyTwenty.