Klasselotteriet har valgt leadbureau

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Efter et udbud har Klasselotteriet nu valgt bureau til sit reklamebudget på 14,4 mio kr. Vinderen er fundet blandt fire klassiske og et nyere bureau.

Klasselotteriet har kørt uden leadbureau siden aftalen med Advice og Isobar udløb. I juni i år satte man så et udbud i gang for at finde et leadbureau igen.

De bureauer, der kæmpede om udbuddet, var Ogilvy, Hjaltelin Stahl, TBWA Copenhagen, Republica og TwentyTwenty Agency. Efter Bureaubiz’ oplysninger er vinderen fundet – og det blev Republica. Hverken Republica eller Klasselotteriet har dog ønsket at udtale sig, da der er en stand-still periode indtil den 27. november. 

Republica blev ved prækvalifikationen fremhævet med følgende: Republica har gennem sin indgående forretningsforståelse, markedsindsigt og mediaviden skabt kreative strategier, kampagneplaner og eksekveringsløsninger, der flytter brands og forretning.

Reklamebudgettet som kommer til at ligge i hænderne på Republica, er på 14,4 mio kr over en fireårig periode.

Opgaven lyder på reklamebureauydelser i forbindelse med store som små brandingtiltag samt mere taktiske kampagner, dækkende alt fra strategisk kommunikationsrådgivning og konceptudvikling til endelig kampagneeksekvering og produktion af materialer på tværs af platforme og kanaler.

Mediabureau-udbud ventes afgjort i slutningen af november
I juni igangsatte Klasselotteriet også et mediabureau-udbud på op til 68 mio. kr. Her er fem mediebureauer prækvalificeret: Carat, IUM, Wavemaker, Havas og Mindshare. Klasselotteriet forventer det udbud afsluttet den 27. november.