Af Christian Sparrevohn, medstifter af The Footprint Firm og Søren Kaster, adm. direktør i Lead Agency

Klumme: I vores iver efter at undgå greenwashing begår flere virksomheder formentlig en anden kommunikationssynd – nemlig greenblushing, der dækker over, at virksomheder går rundt og putter med de gode ting, de rent faktisk gør for bæredygtigheden.

I disse bæredygtighedstider er det opsigtsvækkende, at rigtig mange virksomheder i realiteten siger meget lidt konkret om emnet. Nogle tier af den simple grund, at de endnu ikke er kommet i gang med at rykke på bæredygtigheden og er usikre på, hvordan de skal handle. Men selv blandt det heldigvis kraftigt stigende antal virksomheder, som allerede har taget den grønne omstilling til sig, eller står foran en indsats, ser vi en øget tendens til forsigtighed.

En del af forklaringen kan være …    læs resten af klummen på Børsen (kræver ikke log-in).

Klummer på Bureaubiz er et udtryk for skribentens egen holdning.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club