Kompas Kommunikation giver medarbejdere juleoverraskelse

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

En ekstra månedsløn er takken, når Kompas’ medarbejdere går på juleferie i år. Derudover har bureauet lavet andre medarbejdervenlige tiltag.

Mens de sidste opgaver før juleferien løbes i mål, kan medarbejderne hos Kompas Kommunikation glæde sig over en ekstra julegave, som tak for deres indsats i året, der gik.

”Både 2020 og 2021 har været rigtigt gode år for os, og det har vi valgt at lade vores medarbejdere mærke i form af en ekstra månedsløn her i december, siger stiftende partner og direktør Thomas Hartvig.

Det er dog ikke kun resultaterne, men også holdindsatsen, man gerne vil belønne, og defor har man ændret registreringen, så man i stedet for at måle den ansattes udfakturering, kigger på en fælles udfakturering.

”Allerede i 2020 besluttede vi, at det fremover skulle være vigtigere for os, hvordan vi som team arbejder sammen, hjælper, støtter og inspirerer hinanden – end hvordan den enkelte medarbejder præsterer. Derfor ændrede vi bl.a. den måde, vi registrerer tid på, og vi begyndte at se udelukkende på vores samlede præstationer som ét team. Og det viste sig at være en rigtig god idé,” siger Thomas Hartvig.

Bedre barsel
Lige som flere andre bureauer, bl.a. Frankly og GroupM, har Kompas valgt at forbedre vilkårene for de ansatte. Det er formodentlig et godt træk, for fastholdelse og rekruttering er den vigtigste udfordring for bureaulederne – også for 2022.

Man har f.eks. givet de fastansatte bedre barselsvilkår i form af seks måneders betalt barsel efter to års ansættelse. 

Desuden behandler man i dag medarbejderne mere individuelt, siger Thomas Hartvig:

”Medarbejderne er ubetinget vores vigtigste ressource. Derfor er det vores topprioritet at give dem så gode vilkår, vi kan, og forhåbentligt dermed et ekstra godt arbejdsliv. Det kan vi gøre på flere måder. For nogle handler det om udviklingsmuligheder, frihed eller at få et særligt ansvarsområde, for andre handler det om påskønnelse gennem løn. Men for næsten alle handler det også om et godt samarbejde med kolleger og chefer. Med de tiltag, vi har gjort i år, håber vi at have imødeset de forskellige behov, der er blandt vores ansatte og ikke mindst at have signaleret over for dem, at vi virkelig sætter pris på dem – deres indsats, dedikation og loyalitet.”