Kræftens Bekæmpelse har valgt innovationshuset INNX til ny samarbejdspartner og digital leverandør.
Opgaven lyder på at lave social media og få mere viden omkring hvad der virker. Jannick Blaksmark, head of social og creative hos Kræftens Bekæmpelse fortæller:
“Ambitionen med samarbejdet er at sikre, at vi får mest ud af pengene og investerer der, hvor de gør en forskel. Vi skal forstå hvad der virker og hvor det virker. På den måde kan vi tage beslutninger, der er datavaliderede og dermed optimere på tværs af vores forskellige kanaler.”
Jannick Blaksmark, head of social og creative, Kræftens Bekæmpelse.
Jannick Blaksmark fortæller også at organisationen skal forholde sig til nutidens massive informations-overload, big-data og mange platforme, og det skal INNX hjælpe med at få styr på:
”Vi lever i en tid hvor der er gået inflation i content, og mere og mere er sjældent lig med bedre. Det stiller krav til virksomhederne der er kontinuerligt til stede fordi forkerte beslutninger får større og større omkostninger.”
Han fortsætter:
”Med INNX kan vi flytte os fra at kigge på vores eget spejlbillede i et forsøg på at forstå verden ud fra egne erfaringer. INNX hjælper os med at kigge på vores kollegaer i branchen, organisationer og virksomheder og på den måde kan vi begynde at forstå verden ud fra den sammenhæng vi som organisation indgår i.”
Mads Brix, CEO hos INNX, er glad for det nye samarbejde med støtteorganisationen:
“Kræftens Bekæmpelse har gennem årene vist deres evne til at trænge igennem med vigtige budskaber til mange forskellige målgrupper. Jeg ser frem til, at vi i samarbejde skal optimere på tværs af nogle spændende områder. Der ligger et potentiale der er større end vi kan forstå på nuværende tidspunkt.”
Mads Brix, CEO, INNX.