Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk
Mads Brix til venstre og Lasse Melgaard.

Bureauets CEO forklarer, at baggrunden for at skabe en ny virksomhed, er at den mangler på markedet og vil give bureauet adgang til en række produkter og services, som man kan tilbyde kunderne før alle andre.

Det går meget godt for The Orbit Agency. Bare i år har de landet to kunder: IDdesign og Den Blå Planet. Desuden har de 4 nomineringer for Cmore og 2 for Dynaudiotil en Creative Circle Award.

Nu starter de også en virksomhed. INNX, som er ”en digital innovationsvirksomhed, der udvikler egne produkter og løser digitale projekter for virksomheder”, som der står i pressemeddelelsen.

Som CEO er ansat Mads Brix, der kommer fra et job som digital director på reklamebureuet Thank You. Tidligere var han social media director hos Mediacom.

Fra Mediacom kommer også virksomhedens anden ansatte, Lasse Melgaard, der er CTO i INNX. Desuden er der en række medarbejdere fra The Orbit Agency, der arbejder med back-end og programmering for INNX.

De digitale produkter der kommer fra INNX har en ting til fælles meldes det ud: De løser et konkret behov på en enkel måde i stedet for at lave et digitalt spejl af processer og arbejdsgange, vi kender fra den analoge fysiske verden.

Mads Brix forklarer nærmere:

“Vi er ved at komme til en skillevej i vores digitale forståelse. De digitale løsninger vi kender, har i stor udstrækning været en digitalisering af en fysisk løsning. Det mest oplagte eksempel kender vi alle: Selv den mest bassale filstruktur, som vi ser på enhver Mac eller PC, er skabt ud fra det gamle fysiske arkivskab, skuffer fyldt med mapper med etiketter, man så kan åbne, bladre i og være at heldig at finde det, man leder efter.”

Selvom INNX er nystartet, har de allerede udviklet et produkt.

“Vi har bygget en digital løsning der gør det nemt, intuitivt og hurtigt at finde alle sine digitale assets. Som vi siger: It’s a finding system. Not a filing system. Et system, der kombinerer den seneste AI-teknologi (kunstig intelligens) med tagging. AI hjælper med at genkende, sortere og identificere indholdet i filer og billeder. Taggingen gør det nemt og intuitivt at finde. Det er et system, som kan frigøre en masse tid og ressourcer, der i dag bliver brugt til at lede efter content. Den tid kan bruges mere værdifuldt til at aktivere, dele og arbejde med det. Derfor har en række brands allerede har glæde af platformen,” siger Mads Brix.

Om baggrunden for at etablere den nye virksomhed, siger Thomas Thorstholm, CEO i The Orbit Agency:

“INNX giver os adgang til en række produkter og services, som vi kan tilbyde vores kunder før alle andre. Derfor har vi skabt en ny virksomhed, som vi mener, mangler på markedet. Leverancen er digitale løsninger skabt til at løse specifikke opgaver. Der er en stor forskel fra alle de multi-purpose platforme, der er på markedet i dag og som er bygget til at løse en hel palette af opgaver. I stedet for at lette hverdagen for brugeren, gør multi-purpose løsninger den kompliceret. Den dag man rent faktisk skal fælde et træ med en Schweitzerkniv, vil man jo hellere have en sav. I stedet for at løse 10 opgaver dårligt og ineffektivt, løser saven den ene opgave godt.”

INNX ligger på samme adresse som The Orbit Agency.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club