Kreativ opgave: Kig på piskeriset, hvad kunne det ellers være?

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Se de gode forslag på sidste opgave, hvor Simon Milton vandt med sit kreative forslag til, hvad man kan bruge en ske til. Vær med i denne uges opgave, som er nr. 5 ud af 7. Hvad kan du få ud af et piskeris?

Her er Simon Milfreds kreative forslag til, hvad man også kan bruge en ske – eller rettere en hulske – til, som bliver vinder af sidste uges opgave. Se nederst i artiklen de andre kreative forslag nederst i artiklen, hvor der er alt fra en telefon til en blomst eller et brusebad.

Fra dommer Dorte Nielsen lyder begrundelsen for at vælge Simon Milfreds forslag:

“Løsningen er godt set. Den er uventet og stod ud fra de andre løsninger.  Løsningen er tegnet i en let streg med et fint hint af underspillet humor.”  

Stort tillykke til Simon Milfred, der vinder to præmier i denne uge: et eksemplar af ‘Creative Thinker’s Rethink Book’ af Dorte Nielsen og Katrine Granholm og og en æske med ‘Brand Vision Cards’ af Dorte Nielsen og Ingvar Jónsson, der udkommer 1. juni.

Denne uges opgave
Denne uges opgave kommer også fra ‘Creative Thinker’s Rethink Book’ og tager udgangspunkt i et piskeris. Se på piskeriset og tænk: Hvad ellers kunne det være?

Igen i denne uge er der to præmier på højkant: ‘Creative Thinker’s Rethink Book’ af Katrine Granholm og Dorte Nielsen og en æske med ‘Brand Vision Cards’ af Dorte Nielsen og Ingvar Jónsson, der begge udkommer 1. juni. 

Sådan deltager du
Du deltager i konkurrencen ved at uploade et billede eller en video i kommentarfeltet på Bureaubiz’ Facebook-opslag, hvor du viser, hvordan du løser opgaven.

Her er de kreative forslag fra sidste opgave:

Mona Lyngs Jakobsen

Simon Milfred

Simon Milfred

Simon Milfred

Cecilie Ingrid Binger Christiansen

Camilla Schmiedeke Vinter

Camilla Schmiedeke Vinter

Bureaubiz giver i samarbejde med formanden for Creative Circle, Dorte Nielsen, en kreativ opgave til læserne i syv uger i træk. Konkurrencen blev i gang sat i forbindelse med World Creativity and Innovation Week, som Dorte Nielsen er dansk kreativitets ambassadør for. Konkurrencen er en ‘7-week challenge for creative thinkers’. Hver uge stilles en ny kreativ opgave til Bureaubiz’ læsere, og hver uge vil Dorte Nielsen udvælge en vinder, som er den, der har løst den kreative opgave på den bedste, sjoveste og mest originale måde.