Kvik genvælger bureaupartner

Emil Malte Simonsen
emil.s@bureaubiz.dk

Siden 2015 har køkkenbrandet Kvik samarbejdet med m/Six. Samarbejdet er netop blevet forlænget med yderligere to år, hvor man særligt vil have fokus på data.

Kvik har forlænget et prisvindende samarbejde. Det bliver foreløbigt til to år mere med m/Six som bureaupartner på medieydelserne.

Mediabroker og Kvik Køkkener gjorde nærmest rent bord ved Rambukken i 2016, hvor man tog fire priser – inkl. en Grand Prix – med hjem. Samarbejdet blev indledt året tidligere og er fortsat med m/Six, som Mediabroker blev døbt, da bureauet blev indlemmet i MediaCom i 2017. 

I alt har samarbejdet kastet en del Rambuk-opmærksomhed af sig gennem årene, hvor det er blevet til syv awards og 13 shortlister. Derudover er det blevet til en nominering til Årets CMO til Kviks marketing & category management director, Lise Gøttler. 

Ifølge hende er det dog ikke på baggrund af awards, at man har valgt sine samarbejdspartnere. 

“Men de er da krymmel på de flotte salgstal,” siger hun i en pressemeddelelse og fortsætter:  

“Kvik har startet en vækstrejse i 2015, og vi har konstant udviddet med flere markeder og butikker, så vi i dag har næsten 200 butikker på tværs af 13 markeder. Og dén rejse vil vi fortsætte. Og så vil jeg sige, at mængden af awards og shortlists siger noget, som tallene ikke kan vise. Om at den faglige og kreative standard af vores samarbejde også er i orden.”

Ifølge senior advisor hos m/Six, Peter Juul Ottesen, er samarbejdet bygget op omkring en åben tilgang – især i forhold til datadeling. Han fortæller, at samarbejdet de kommende år vil betyde yderligere fokus på data til at bygge bro mellem own og paid media. 

“Det er afgørende for at komme tæt på kundens forretning – og det forpligter os som bureau. Her ligger fundamentet for fortsat øget vækst. Derfor er vi naturligt meget glade for ’genvalget’, og vi ser frem til at fortsætte med at vækste Kviks omsætning i de kommende år.”