Lederne vælger Pong til at udvikle kampagne for nyt medie-site

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Det relativt nye bureau, Pong, har udviklet en kampagne for et nyt mediesite hos Lederne, der handler om livet med ledelse. Shoot Happens har produceret kampagnefilmen og Pong har lavet animationsfilmene. Se dem her.

Lederstof.dk er navnet på Ledernes nye site, hvor ambitionen er at skabe et content-hub, som er det naturlige sted, hvor alle danske ledere orienterer sig, når de søger viden, indsigt og inspiration om ledelse.

Det er et helt nyt site og ikke en del af ledernes site, lederne.dk, fortæller Jacob Spangenberg, kommerciel direktør for Lederne:

“For at sikre, at Lederstof.dk bliver et troværdigt, kompetent og inspirerende indholdsunivers, har vi valgt, at det lanceres som et selvstændigt medie. Men det skal ikke være nogen hemmelighed, at målet med sitet også er at øge det kvalificerede kendskab til Lederne og alt det, vi kan tilbyde vores medlemmer”.

Til at skabe en kampagne for det nye site, har Lederne valgt det unge bureau Pong, som blev stiftet sidste år af Mikkel Elung, der tidligere har været på Brandhouse og Ogilvy:

“Det har været fantastisk at være med til at udvikle Lederstof.dks stemme og skabe en kampagne, der vender fordommene om ledelse på hovedet, og som hverken er bange for at have en holdning eller invitere til dialog og eftertanke.”

Kampagnen består af en brandingfilm, to animationsfilm og en række annoncer til trykte og online medier, som udkommer fra næste uge.

Brandingfilmen er produceret af Shoot Happens med instruktør Marc Louis Sutton i spidsen. Og animationsfilmene har Pong selv stået for. 

Lederstof.dk skal erstatte det fysiske medlemsblad, og bliver tilgængeligt for alle og ikke kun Ledernes medlemmer.