Om et par måneder fylder Creative Club fem år. Det bliver en fødselsdag, hvor brancheforeningen for bureauer sagtens kan se sig selv i øjnene. For på nuværende tidspunkt har Creative Club rundet 100 bureaumedlemmer.
”Vi er ret stolte af, at vi faktisk er oppe på 101 bureauer nu, som er medlemmer i Creative Club. Vi startede Creative Club for at give bureauerne i hele Danmark et branchefælleskab gennem netværk, sparring og faglig kompetenceudvikling,” siger branchechef Michael Brochmann.
En af de nyeste bureaumedlemmer i brancheforeningen er Nordlid, hvor CEO Lasse Nygaard, forklarer, hvorfor det har været relevant for bureauet at melde sig ind.
”Det var faktisk en ren cost/benefit-analyse, hvor vi har regnet på, at vi får meget mere ud af vores medlemskab med Creative Club, end vi betaler for. Vi kan naturligvis få juridisk bistand, men Creative Club har også en stor afdeling med ESG-specialister. Og vi er selv i gang med en større ESG strategiproces, og dem kommer vi helt sikkert til at gøre brug af. Samtidig har jeg fx været med til Creative Clubs bureaulederseminar, og jeg og andre på bureauet kommer helt sikkert til at deltage i flere af de mange arrangementer i foreningen.”
Creative Club er en del af GRAKOM, og det er netop det, der gør det muligt for medlemmer af Creative Club at trække på hele organisationens kompetencer, siger Michael Brochmann og tilføjer:
”GRAKOM er en forening, der samler hele kommunikationsindustrien, og derfor kan vi i Creative Club udover at levere service og rådgivning på højt niveau både inden for jura og ESG også tilbyde rigtig mange relevante arrangementer, og det er vi glade for, at vores medlemmer i høj grad benytter sig af.”
Creative Clubs formand, Anders Juel, har i forbindelse med en ny bæredygtighedsuddannelse, der er på vej til bureauerne, sagt:
”Vi har i Creative Club en vision om at udvikle stærke danske bureauer og skabe branchens foretrukne netværk gennem værdiskabende aktiviteter. I det lys kommer vi naturligvis ikke uden om at forholde os til ESG og bæredygtig udvikling, som allerede fylder en del, og fremadrettet kommer til at fylde endnu mere.”
Han tilføjede:
“Vi sidder som bureauer på alle mulige adresser i landet, men har mange af de samme udfordringer, møder, spørgsmål og muligheder. Derfor er det helt naturligt for Creative Club at byde ind med et fælles fundament og håndgribelige produkter og værktøjer, der kan implementeres på tværs, til glæde for mange på én gang.”
Bureaubiz er ejet af Creative Club – en del af GRAKOM