Bureaunyt: Lakridsbrand skifter digitalt bureau

Læs også: Ritzaus Bureau overtager Monitor, Mindre bureau laver ny Djøf-identitet, Biltema laver aftale med PR-bureau, dansk start-up klimakompenserer sin første brandfilm, selvironisk Mokaï-kampagne fra nyt Royal Unibrew-bureau og influencerbureau flytter ind hos Publicis,

Lakridsbrand skifter digitalt bureau
Lakrids By Bülow har valgt Impact til at hjælpe med implementering af en ny digital platform. Impact kommer til at stå for både UX, design, fronted og backend-leverancer.  Platformen bliver bygget på Commercetools, Frontastic og ContentFull. Desuden er der integrationer til InRiver (PIM) og Sitoo (mobilPOS). Tidligere var det Magic People Voodoo People, der var Lakrids By Bülows digitale bureau.
Lakrids By Bülow har  2000 butikker plus 27 brand stores i 35 lande.

Ritzaus Bureau overtager Monitor
Med overtagelsen af Monitor – som sker med øjeblikkelig virkning – kommer Ritzaus produkter til beslutningstagere, kommunikations- og PR-folkfremover også til at indeholde overvågning af politiske beslutningsprocesser. I forvejen tilbyder Ritzau bl.a. distribution af pressemeddelelser og andre værktøjer til kommunikations- og PR-branchen.

“Monitor passer perfekt ind i Ritzaus strategi og produkt-portefølje. Vi har planer om at vækste uden for mediebranchen med produkter, som ligger inden for det arbejdsfelt, som vi har i forvejen. Vores ambition er at være bedst til at hjælpe beslutningstagere, kommunikations- og PR-folk med at gøre deres arbejde så godt som muligt, og Monitor passer perfekt i værktøjskassen,” siger Lars Vesterløkke, administrerende direktør og chefredaktør i en pressemeddelelse.

Monitor blev etableret i 2019 af Mads Rørvig, Peytz & Co og Alrow Media, der er største ejer. 

Biltema laver aftale med PR-bureau
Biltema vil styrke den danske PR-indsats og har derfor indgået et samarbejde med kommunikationsbureauet Kalb, der bl.a. skal være med til at løfte indsatsen op på et mere strategisk niveau.

“Vi arbejdede første gang sammen med KALB omkring vores butiksåbning i Sønderborg i sensommeren 2021, hvor der var strålende kemi og god forbindelse fra første færd. Vi arbejdede rigtig godt sammen, og derfor indledte vi en snak om at udvide samarbejdet, og det er altså nu blevet til en aftale. Vi glæder os rigtig meget til at se, hvad samarbejdet bringer,” siger Jens Stig, marketingchef i Biltema.

Mindre bureau laver ny Djøf-identitetInfluencerbureau flytter ind hos Publicis
Brandheroes, der specialiserer sig i influencer marketing, flytter til Aarhus, hvor man fremover vil dele kontor med Publicis på Kannikegade i Aarhus. Hidtil har bureauet haft hjemme hos en anden virksomhed, handskevirksomheden Rhanders, der har sit hovedkvarter på Strømmen 32 i Randers.

Blåt-i-blåt bliver udskiftet med flere farver og former hos Djøf. Fagforeningen lancerer foruden en ny visuel brandidentitet også en ny brandstrategi og en ny visuel identitet, der skal gøre op med fagforeningers lidt støvede ry. Det skriver Markedsføring.

Reklamebureauet Boye & Spellerberg har været kreativ samarbejdspartner på opgaven, der formelt har været i gang i et års tid. Adm. direktør Bjarne Spellerberg siger til Markedsføring, at man har trukket inspiration fra bl.a. musik- og kulturlivet. 

”Så i stedet for at kigge på andre akademiske fagforeninger som Ingeniørerne eller Magistrene og deres kommunikative tilgang, så søgte vi inspiration inden for kulturen, såsom teatrene, de mange musikscener osv. for på den måde at tage Djøf et sted hen, hvor man vil tænke: ’Det vil jeg gerne opleve og være en del af’,” siger han og fortsætter: 

”Som når for eksempel Vega eller Det Kongelige Teater laver musik- og teaterprogrammer, og hvor du ikke er i tvivl om, hvad du får, og hvornår du kan få det. Det har vi prøvet at oversætte til Djøfsk, så det bliver meget mere kulturinstitutions-tilgang end klassisk fagforening.”

Dansk start-up klimakompenserer sin første brandfilm
Danske Climaider, der udbyder en app til beregning, reduktion og kompensation for klimaaftryk, er ude med sin første brandfilm. Den skal kaste et positivt lys på klimasnakken og inspirere til kreative løsninger. Ifølge Climaider er filmen kompenseret med 150 pct. – gennem Climaiders egen app.

Læs mere her.

Selvironisk Mokaï-kampagne fra nyt Royal Unibrew-bureau
Mokaï-brandet har ikke det sejeste ry i Danmark. Og det er man godt klar over hos Royal Unibrew, der står bag brandet. En ny kampagne, der lancerer en ny, kalorielet Mokaï-variant, tager udgangspunkt i dén indsigt med en selvironisk tilgang. 

Kampagnen og den nye platform er udviklet af The Unicorn, der er ny samarbejdspartner hos Royal Unibrew. Det skriver Markedsføring.