Bureaunyt: Ny bog beskriver designprocessen bag at skabe en visuel identitet

Læs også: Usædvanligt afsæt: EU-domme hyldet i ny kampagne, unboxer ulykker i ny kampagne og internt bureau river sig mere løs og skifter navn.

Ny bog beskriver designprocessen bag at skabe en visuel identitet
‘Visuel identitet. Designprocessen’ hedder en ny bog, som  giver et sammenhængende overblik over hele processen bag design af visuel brandidentitet – fra brandstrategi til lancering. Teorien understøttes af et indblik i cases fra tolv af Danmarks designbureauer.

Bogen er både en lærebog og en coffeetablebog om dansk design. Bogens teori og illustrerede cases gør det transparent for alle med interesse i brandidentitet at se, hvad der egentlig foregår i maskinrummet bag udviklingen af smukke visuelle dentiteter, som er med til at give et brand succes,” står der i pressemeddelelsen.

 Bogen er skrevet af Anne Mette Hartelius, der har arbejdet med grafisk design i mediebranchen, både som udøvende og som underviser, konsulent og foredragsholder. Hun er specialiseret i corporate visual brand identity, logodesign, visuel kommunikation, infografik, art direction og kreativ kode, underviser på DMJX og fungerer som uvildig rådgiver for designkøbere/interne designere hos virksomheder og organisationer.

Unboxer ulykker i ny kampagne
Prisen er ofte afgørende for vores køb på nettet. Produktsikkerhed er noget nær det sidste, vi tænker på. Det vil en kampagne fra Sikkerhedsstyrelsen – og et nyvalgt bureau – gerne ændre på.

Læs artiklen 

Usædvanligt afsæt: EU-domme hyldet i ny kampagne
Ægteskab Uden Grænser lancerer op til valget en kampagne om familiesammenføring for dansk-internationale par med børn, der er danske statsborgere. Kampagnen er finansieret af en investor og iværksætter. Se filmen her, der er produceret af Holy Ravioli.

Læs artiklen

Internt bureau river sig mere løs og skifter navn
Johnsen Grafisk Solutions blev etableret i Grenå i 1951. I 2017 flyttede det interne bureau første gang hjemmefra. Nu flytter de endnu en gang. Nemlig fra det nordlige Aarhus ind til Aarhus Centrum. Samtidig skifter man navn fra Johnsen Creative Agency til at hedde Bureauet.

Det er kunderne, der faktisk har valgt navnet, fortæller 3. generation i Johnsen Grafisk Solutions og bureaudirektør Sune Johnsen:

”Når kunderne ringede og ville tale med én fra vores afdeling, bad de om bureauet. Og for med et glimt i øjet at vise at vi lytter til kunderne, tog vi dét til os med stort B.”

Med en selvstændig profil, ønsker man ikke længere at blive set, som et grafisk bureau under Johnsen men mere som et full-service bureau med grafisk produktion i ryggen, lyder det.

Bureauet har 22 medarbejdere og har kunder som Shell Danmark, Fazer, Danish Crown, El-Salg og Coop.