Bureaunyt: &Partner laver kampagne for Husqvarna

Obsidian Digital overtager bureau med tre medarbejdere For en måned siden overtog en kapitalfond aktiemajoriteten i Obsidian Digital. Nu opkøber Obsidian Digital selv et lille bureau med tre medarbejdere. Bureauet […]

Obsidian Digital overtager bureau med tre medarbejdere
For en måned siden overtog en kapitalfond aktiemajoriteten i Obsidian Digital. Nu opkøber Obsidian Digital selv et lille bureau med tre medarbejdere.

Bureauet hedder Ibex Performance og blev stiftet i 2019 af Kasper Løndal og Alexander Posselt. De bliver partnere i Obsidian Digital.

Fra partner i kapitalfonden Capidea, Henrik NOrmann Karlsen, lyder det: 

“Vi er meget glade for at vi så hurtigt efter Capideas investering i Obsidian har gennemført det første tilkøb. IBEX og Alexander og Kasper fremstår som en stærk tilføjelse til Obsidian og vi ser frem til at de bliver en integreret del af Obsidian Gruppen.”

&Partner laver kampagne om god stil i haven for Husqvarna
I en ny kampagne sætter Husqvarna fokus på frustrationer, glæder og uskrevne regler for haveejere med naboer. &Partner står bag kampagnen ‘Husqvarna have harmoni – de uskrevne haveregler’, der kommer til at køre på på sociale medier på tværs af Danmark, Sverige, Norge og Finland de næste par måneder. Sideløbende iværksættes også en PR-indsats med fokus på historier om naboskab og haveadfærd.

Kampagnen er baseret på en undersøgelse foretaget af Husqvarna, hvor mere end 4000 haveejere fra Skandinavien har været med til at give indsigt i god og dårlig haveadfærd.

Undersøgelsen giver os også et billede af, hvordan en god nabo bør – og ikke bør – opføre sig, ligesom den også viser, at vi generelt selv synes, vi er gode naboer. Det synes vores nabo dog ikke i samme grad. 

”Husqvarna er allerede en integreret del af rigtig mange haver i Norden. Derfor er det også helt oplagt, at vi er gået mere i dybden med, hvordan vi i de nordiske lande bruger vores have, og hvordan vi med vores produkter kan være med til at forbedre oplevelsen for både haveejere og deres naboer,” siger Nevena Condric, der er regional content and digital insight manager i Husqvarna Northern Europe, i en pressemeddelelse. 

Wavemaker byder velkommen til 8 nye kunder
Mediebureauet Wavemaker melder om en god start på 2021 og en kundetilgang på otte nye kunder: Sundhedsstyrelsen, Novo Nordisk, Max Burger, Imbox, LTP Group, Abbott, Destination Nordvestkysten og Eurelectric.

I en pressemeddelelse siger CEO Kristian Bæk-Mikkelsen, at Wavemaker bl.a. har lanceret et nyt planning system og “er blevet bedre til at fokusere på det, som rent faktisk skaber vækst og udvikling for vores kunder, frem får blot at levere medieplaner.” 

Tech-firma mener at have knækket koden til automatiseret SEO-arbejde
Den unge tech-virksomhed Setion har de seneste fire år arbejdet på at udvikle en algoritme, der kan automatisere store dele af SEO-arbejdet. Den er særligt målrettet små og mellemstore virksomheder, der vil kunne spare tid og penge ved at bruge algoritmen. Direktør i Setion, Rasmus Gøtzsche Jensen, spår i en pressemeddelelse, at man bliver i stand til at disrupte markedet for søgemaskineoptimering. 

Support- og marketingchef Mads Egmose mener, at Setion adskiller sig fra konkurrenterne ved at have fuld gennemsigtighed og ingen bindende abonnementsmodeller. Han siger:

”Alle, der arbejder med SEO, ved, at det kræver tid og dedikation at forbedre og optimere sin placering på Google. Det særlige ved vores algoritme er, at den gør det muligt for os at automatisere større dele af SEO-processen og herigennem tilbyde optimering af markante SEO-områder til en særdeles konkurrencedygtig pris.”


Rasmus Gøtzsche Jensen og Mads Egmose

Bureaustifter udgiver bog 
Anthony Aconis, der er stifter og partner i det strategiske designbureau Fireball, har udgivet bogen ‘Kun en far’, der er skrevet i samarbejde med journalist Boline Skovly. Bogen tager afsæt i bureaustifterens egen historie – i oplevelsen af blive far til tvillinger alene med hjælp fra en ægdonor og en rugemor – og sætter spørgsmålstegn ved forældrerollerne. Det er Anthony Aconis’ fjerde bog.

Frankly følger op på julebonus
I november besluttede ledelsen i Frankly at udbetale en julebonus på 5000 kr til alle medarbejdere som et klap på skulderen efter et hårdt år. Året endte, på trods af corona, med en fremgang ifht. 2019. Nu har bureauet besluttet at følge op på julebonussen og udbetale en tilsvarende bonus med maj-lønsedlen, da det foreløbigt ligner, at årets første fem måneder har givet den samme bundlinje som hele 2020.