Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk
Camilla Grove Pelle og Ann-Louise Rosen

Fredag den 25. marts var der reception hos Advance, hvor Claus Wittenborg og Jens Krog takkede af. Her kan du læse, hvad den nye CEO-duo vil gøre anderledes.

Fredag den 25. marts var der officiel farvel reception for Claus Wittenborg og Jens Krog, der takkede af efter over 20 år, og officielt overdrog stafetten til Camilla Grove Pelle og Ann-Louise Rosen, der 1. januar tiltrådte som nye CEOs for Advance.

Det åbenlyse spørgsmål er, hvad der bliver anderledes, når nu begge de to nye har været med i bureauets ledelse i en rum tid, nemlig i fem år.

Ann-Louise Rosen og Camilla Grove Pelle håber, at medarbejderne om ikke nu, så om noget tid, vil pege på, at man har fået en ambitiøs ledelse, der er meget tydelig, er tæt på medarbejderne og på hverdagen, og som tager hånd om udfordringerne, som de opstår.

”Vi har de seneste 6 måneder brugt tid på at styrke holdet og få defineret roller og ansvar mere tydeligt i ledelsen. Det er vigtigt for os at sikre en handlekraftig og synlig ledelse, der er tæt på i hverdagen,” siger Ann-Louise Rosen.

Vi skal have defineret vores kultur
Det er især kulturen, som efter nogle år med corona, hvor man har arbejdet hjemmefra, samt mange år med en ledelse, hvor der naturligt nok, er meget, der fungerer som det gør, uden at der egentlig er sat ord på, som de to nye CEO’er gerne vil arbejde med.

”Vi har altid haft en stærk kultur, men med en ændring i ledelsen og en lang periode, hvor folk ikke har været samlet på kontoret, er vi meget optagede af, at vi bliver mere tydelige som ledelse, samt hvad der skal definere kulturen på bureauet fremadrettet,” siger Camilla Grove Pelle.

Ann-Louise Rosen og Camilla Grove Pelle har for nylig ansat Lone Poulsen som COO og Stine Darby som head of insights & strategy , og nu står man overfor at skulle ansætte en kreativ leder.

”Vi har valgt at dele ledelsen op i to. Partnergruppen og en operationel ledelse, og her mangler vi stadig en overordnet kreativ ansvarlig,” siger Ann-Louise Rosen.

Tættere kontakt til kunder
Camilla Grove Pelle er vokset op – rent karrieremæssigt – hos Vertic, hvor hun har været i 16 år. Også Ann-Louise Rosen har haft en lang årrække på ét bureau, nemlig Kunde & Co., hvor hun var i næsten ti år. Men inden hun kom til Advance, nåede hun også en tur på knap fire år over på kundesiden, nemlig i Danske Bank, samt en tur på fire år hos Ogilvy.

De tager begge med sig fra tidligere ansættelser, vigtigheden af ikke blot at være tæt på medarbejderne, men også, at man som leder selv arbejder med kunderne, og derfor kommer der også til at blive stor kontakt fra ledelsens side med kunderne, siger Camilla Grove Pelle og tilføjer:

”Det er her, man får det bedste indblik i, hvad der er på kundernes agenda og hvad der efterspørges i markedet”.

Det overordnede ansvar for kunder og salg kommer primært til at ligge hos Camilla Grove Pelle, mens Ann-Louise Rosen bliver ansvarlig for leverancen.

Vi ligger i et sweet spot
Selvom Ann-Louise Rosen og Camilla Grove Pelle ikke nødvendigvis har ambitioner om at vækste markant i forhold til flere medarbejdere – man er omkring 60 lige nu – så er man udover en kreativ leder også i markedet efter flere client service directors.

”Vi ligger i et sweet spot med den størrelse, vi har. Vi er store nok til at kunne have en bred række af dygtige specialister ansat, men ikke for store til at miste fornemmelsen af at være ét team,” siger Ann-Louise Rosen.

Hun fortæller, at man også samarbejder med en del faste freelancere, fordi det er en måde, hvorpå man kan være skalérbare og dermed kan man trække på dygtige specialister, når der er brug for det.

”Det bliver mere og mere vigtigt at være dygtig til at samarbejde med andre, både freelancere, underleverandører og kundens samarbejdspartnere. Især når vi arbejder med internationale kunder, skal man evne at samarbejde og tro på det lange samarbejde og ikke på den kortsigtede profit.”

Lange kundesamarbejder
De lange samarbejderhar man været gode til på Advance. Lego Group har været kunde siden 1976, Johnson & Johnson har man haft i mere end 15 år og Coloplast og Widex har man haft i over 12 år.

Der er også kommet nye kunder til – faktisk blev Ann-Louise Rosen og Camilla Grove Pelle ansat for bl.a. at skaffe en bredere kundeportefølje, og de nyere kunder, der er kommet til er bl.a. Carestream Dental, Atos, Coola, Danfoss, Axcel og Dansk Røde Kors.

”Når man får flere kunder, bliver der brug for bedre planlægning, så vores medarbejdere kan arbejde på flere typer af kunder og opgaver. Her har vi en vigtig opgave i at sikre, at vi får sat de rigtige teams, og at alle føler, at de er motiverede og udvikler sig i hverdagen. Det er en opgave, vi er ekstremt optaget af: det skal være sjovt og godt at være her på bureauet, og der skal være en god balance mellem arbejdsliv og familieliv,” siger Camilla Grove Pelle.

Partnergruppen i Advance består af Ann-Louise Rosen, Camilla Grove Pelle, Gavin Mulligan, Henrik Hertz,  Jeppe Fonnesbæk og Stine Darby.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club