I april blev Mediabroker til m/Six og i juli meldte man så ud, at Peter Ottesen overdrog CEO posten til digital direktør Lasse Clarke Storgaard.
Det skifte holdt dog ikke så længe, for nu melder man ud, at Lasse Clarke Storgaard stoppede allerede i august og erstattet af en ny CEO.
Det er Heinrich Thomsen, der kommer fra en stilling som nordisk COO i MEC, og som tidligere har været head of commercial & client development i GroupM samt COO hos Carat.
Om sin ansættelse siger Heinrich Thomsen:
”Det er med lige delt begejstring, stolthed og ydmyghed, at jeg går til opgaven. m/Six er et af de danske mediabureau-brands med den klart skarpeste profil, og skulle fremtidens mediabureau lanceres i dag, ville det formentligt ligne m/Six.”
Han fortsætter:
”m/SIX arbejder dagligt ud fra mantraet om at tænke mennesker og audiences før media, men også at data og teknologi er epicenteret for vores arbejde. Vi er sammen med vores kunder nået langt i at anvende data og teknologi til at forstå kunder og kunne eksekvere budskaber, via addressable media, over for endda meget specifikke segmenter.”
Morten Kristensen, CEO i MediaCom Danmark, forklarer, hvorfor valget faldt på Heinrich Thomsen:
”Heinrich Thomsens cv vidner om et årelangt og klart fokus på at skabe værdi hos kunderne. Og når du til dette kan lægge, at han er en stærk leder, så er han den helt rette profil til m/Six, som i dén grad står skarpt.”
Peter Ottesen, der for 15 år siden stiftede bureauet, er i øvrigt stadig på bureauet med titlen CDO eller chief development officer.
Det er ikke lykkedes for Bureaubiz at få svar på, hvad årsagen til det hurtige direktør skifte har været.
m/SIX er repræsenteret i over 25 lande – med godt 40 kontorer – fordelt på 4 kontinenter. I Danmark er de 35 medarbejdere i m/SIX fordelt på 2 kontorer, i hhv. København og Aarhus.