Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Samtidig har Tulip ansat en landedirektør, som dermed er overordnet ansvarlig for salg og marketing i Danmark.

I januar meldte Tulip ud, at Karen Østergaard havde valgt at stoppe efter 8 år som marketingdirektør.

Årsagen var en omstrukturering, hvor ansvaret for salg og marketing blev decentraliseret til de enkelte markeder.

Omstruktureringen betød desuden, at salg og marketing blev lagt sammen og den nye ansvarlige for de områder i Danmark er Jacob Skovgaard, der kommer fra Arla, hvor han senest var senior vice president for ostekategorien.

Den nye marketingdirektør er også hentet fra Arla. Det er Mette Færch, der får titel af Senior Director for Marketing & Innovation.

Hun er dog ikke et ukendt ansigt hos Tulip, da hun i perioden 2004-2010 var global category manager. Før det har hun arbejdet i virksomheder som Semper AB, Dandy Group og Procter&Gamble.

”Mette Færch kender forretningen og kategorierne indgående fra sit tidligere virke i Tulip, og vi er sikre på, at hun kan medvirke kraftigt til at løfte os til det næste niveau. Hun bliver en vigtig brik i at få salg og marketing til at spille optimalt sammen i Tulip Food Companys nye struktur, og med sin stærke kommercielle profil er Mette vant til at arbejde på tværs af salg og marketing med fokus på både kunder og forbrugere. Vi glæder os meget til at byde hende velkommen tilbage i Tulip”, siger Jakob Skovgaard.

Hos Tulip vil Mette Færch referere til Jacob Skovgaard og hun vil blive ansvarlig for godt 50 medarbejdere i afdelingen Marketing & Innovation.

Mette Færch vil få ansvaret for at samarbejde med bureauerne, som bl.a. tæller Another, Montdor og Heyday.

Den første kampagne fra Anothers hånd blev lanceret i sidste måned.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club