Af Emil Malte Simonsen emil.s@bureaubiz.dk
Visa vil i en ny kampagne gøre det tydeligt, at det er sikkert at betale med deres betalingsservice. Foto fra kampagnefilm.

I en ny nordisk kampagne sætter Visa fokus på sikre betalinger. Kampagnen tager udgangspunkt i usikre situationer, der netop skal være en kontrast til betalingssituationen. Saatchi & Saatchi i Stockholm er bureauet bag kampagnen, der lanceres i Norden i dag.

Visa er ude med en ny kampagne, der skal gøre det tydeligt, at det er sikkert at betale med Visa – uanset om det er på mobilen, online eller i butikken. Betalingssituationen skal være forbundet med sikkerhed, tryghed og pålidelighed, mener Visa, der gerne vil fremme nye betalingsvaner.

Visa henviser til et studie fra Deloitte, der angiver, at over 20 pct. i Norden ikke mener, at sikkerheden er god nok, selv når de betaler i fysiske butikker. Det skal kampagnen ‘How you pay matters’ lave om på ved at indfange følelsen af de usikre betalinger gennem korte film, der viser usikre og spændende situationer – som at hoppe fra et tårn i svømmehallen eller være passager i en racerbil. 

Det kreative team fra Saatchi & Saatchi Stockholm, der står bag kampagnen, siger i en pressemeddelelse om det kreative koncept: 

”Vi ved, at mange folk i dag søger nye udfordringer og spænding i deres liv. Men når der skal overføres penge fra vores konti, vil vi ikke føle os usikre og spændte,” siger Jakob Swedenborg og Erik Wingfors fra Saatchi & Saatchi Stockholm.

‘How you pay matters’ kommer til at køre frem til 1. juli på diverse digitale platforme på tværs af Danmark, Norge og Finland.

Se kampagnefilmene her:

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club