Nyt bureau vil sætte nye standarder i bureaubranchen 

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Forældet og ineffektiv – sådan beskriver partnerne bag det nye bureau, By the Fire, den traditionelle bureaumodel.

Det nye bureau, By the Fire, har to erfarne bureauprofiler bag sig. Den ene er Cris Hödar-Rasmussen, der jævnligt er klummeskriver på Bureaubiz og som tidligere været kreativ direktør hos bl.a. Bates VMLY&R, McCann Copenhagen, Marvelous Nordic og Liquidminds. Han har vundet flere priser som fx guld ved Clio og Cannes Lions for Google Sheep View samt Lovie- og Webby-awards for Walter & Alma og CCA for lanceringen af det nye brand Epos.

Den anden er Jesper Haugaard, der senest kommer fra en stilling som performance director hos brandingbureauet Lucky Creatives og før det bl.a. har været associate partner hos Createch Garage og digital manager hos Telmore. Derudover har han arbejdet for mediaburaeugruppen OMG, hvor han har arbejdet med produktlanceringer og Go-To-Market strategier på tværs af internationale markeder.

Inden partnerne ’sprang ud’ med det nye bureau, har de ifølge en pressemeddelelse haft godt 20 møder med nogle af landets største annoncører for at sikre, at deres tilgang og tilbud matcher annoncørernes reelle behov.

“Vi spurgte dem om deres største udfordringer, uopfyldte behov og for deres ærlige feedback på vores bureaupitch. Deres svar var hudløse – og øjenåbnende,” siger Cris Hödar-Rasmussen.

Disse samtaler har ført til en række indsigter hos de to bureaupartnere: 

1) Bureauer er alt for fokuserede på TVC’er

2) Narrativer fra TVC’er kan ikke altid implementeres i andre formater

3) Bureauernes kreative univers er ofte dyrt og ufleksibelt 

 4) Bureauerne arbejder ikke sammen med de interne teams

5) Impressions og klik skaber ikke konkrete resultater 

Fra Cris Hödar-Rasmussen lyder konklusionen på de indsigter, de har taget med sig fra samtalerne: 

“Det vigtigste, annoncører søger i dag, er et bureau, der arbejder tæt sammen med dem, deres interne teams og øvrige partnere for at skabe narrativer, der virkelig rykker – både internt og hos målgruppen.”

Han fortsætter:

”Vi vil med By the Fire’s metode hjælpe virksomheder med at bygge en fleksibel og varig fortælling, der sikrer, at kommunikationen forbliver autentisk og relevant. Vores opgave er at hjælpe brands med at tage ejerskab over deres historie og skabe relationer, der rækker dybere end overfladisk markedsføring.”

Jesper Haugaard tilføjer:

“Brands har brug for bureauer, der forstår kompleksiteten af dagens medielandskab og kan hjælpe dem med at finde vej i det. By the Fire ønsker at være det bureau, der ikke kun leverer en løsning, men hjælper brands med at blive en del af løsningen – én historie ad gangen.”

Cris Hödar-Rasmussen uddyber, de indsigter de har fået hos annoncerne, i en klumme.