Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk
Louis Pilmark og Jeppe Ritz

Louis Pilmark og Jeppe Ritz forlader Nord DDB til fordel for Brandhouse, hvor de bliver en del af den kreative ledelse. Adm. direktør Stiig Binggeli regner med at ansætte flere medarbejdere i år.

For tre uger siden meldte Joachim Rosenstand ud, at han stoppede som kreativ direktør på Brandhouse.

På det tidspunkt fortalte adm. direktør Stiig Binggeli, at han ledte efter en erstatning. Nu har han så fundet ikke bare en, men to. Det er det kreative team, Jeppe Ritz og Louis Pilmark, der begge får titel af creative directors.

De har arbejdet sammen på Nord DDB siden de blev færdige på Kreativ Kommunikationsuddannelsen i 2014 og har stået bag en række af Nord DDBs prisvindende kampagner for bl.a. Volkswagen og McDonalds.

De kommer til at udgøre den kreative ledelse på Brandhouse sammen med Pernille Dueholm, der netop er udnævnt til head of design på tværs af alle enheder i Brandhouse Gruppen, samt sammen med Peter Zimmermann, der er creative director for Retail Branding og Jacob Karne, der er creative director digital for Subsero, som Brandhouse opkøbte i 2018.

Pernille Dueholm

Fra adm. direktør Stiig Binggeli lyder det i en pressemeddelelse:

”De brands og virksomheder, Brandhouse er bedst til, har mange kontakter og kontaktpunkter med deres kunder. Derfor skal vi kunne eksekvere en strategi på mange platforme med stor effekt. Vi skal kunne udrulle kampagner både på den store kreative klinge og helt ned i elementerne omkring købsøjeblikket og lang tid efter. Og det kræver såvel generalister som specialister, som tilsammen dækker alle aspekter af gode kreative løsninger. Det er de nye ansættelser og udnævnelser et resultat af.”

Desuden påtænker Stiig Binggeli at ansætte både flere kreative samt konsulenter og projektledere i løbet af i år. Brandhouse har 70 medarbejdere.

Det fører uvilkårligt frem til – i denne tid – at spørge Stiig Binggeli om, corona ikke kommer til at påvirke bureauet negativt, når årets regnskab gøres op. Dertil svarer han:

“Vi regner med en fremgang på årets resultat, og det skyldes, at vi har fået flere analyse- og strategiopgaver med efterfølgende eksekvering. mens der omvendt er blevet skruet ned for grafisk produktion. Ift. corona er vi stadig forsigtige med at spå, men generelt oplever vi, at mange virksomheder kan se ideen i at arbejde med et bureau, som kan tage både de strategiske opgaver og efterfølgende implementere løsninger både offline og online.”
 
Sidste år steg Brandhouses bruttoavance med 31 pct. Dog trak Subsero ned, så resultat før skat endte lige godt 1 mio. kr. som var et lille minus i forhold til året før.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club