Oath åbner Ryot Studio i København

Julie Kolbeck
julie@kforum.dk

Oath åbner det creative content studio Ryot Studio i København. Planen er at etablere sig som end-to-end activation partner for brands og bureauer, der arbejder med branded content.

Ryot Studio, som hører under medievirksomheden Oath – det forhenværende Be On, får i Norden base i København.

Ryot, der for alvor gjorde sig bemærket sidste år, da de via en 360°, immersiv VR-nyhedsdivision bragte os allesammen tætte på det krigshærgede Syrien, tilbyder end-to-end content marketing løsninger.

Det kreative content studio forener på den måde sine kompetencer inden for creative tech med Oaths ekspertise inden for influencer marketing, mediepartnerskaber, native og research/planning.

Tech møder reklame
Ryot Studio i København vil primært have fokus på video og distribution. Alligevel åbner Ryots kreative tech-løsninger såsom AR, VR og 360° op for endnu flere kommunikative løsninger på tværs af medier og platforme.

Hermed vil Ryot også positionere sig som en end-to-end activation partner for brands og bureauer, der arbejder med branded content:

”Vi har i forvejen et tæt samarbejde med kunderne og bureauerne om orkestreringen og distributionen af deres kreative arbejder via mediepartnerskaber, influencers og video amplification. Nu kan vi gå et spadestik dybere i dialogen og levere et nyt engagerende element, der beriger det analoge univers med digitale oplevelseslag som AR og VR,” siger Rasmus Mikkelsen, der udnævnes til Head of Ryot Studio i Norden.

Jesper Laumand, managing director for Oath i Norden, stemmer i:

”Der er en stigende efterspørgsel på creative tech løsninger, så lanceringen af Ryot Studio er en naturlig styrkelse af vores kompetencer. Vi er nu i stand til at bidrage til optimeringen af kampagner hele vejen fra research og planning til eksekvering og måling.”

Ryot Studio har desuden teams i Australien, Brasilien, Canada, Frankrig, Hong Kong, Indien, Italien, Japan, Singapore, Spanien, Taiwan, Tyskland, UK, USA og nu også i København.