Per Pedersens danske bureau: Indlemmelsen i & The Network er en blåstempling

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Worth Your While vil sammen med Per Pedersens netværk sætte kreativiteten fri. Og det kan ske både via abonnement og som fuldt integreret fullservice. Det vigtigste er blot, at man ikke er biased i rådgivningen, siger en af stifterne, Brian Schøler.

I sidste uge blev det offentliggjort, at Worth Your While var det danske islæt i Per Pedersens nye netværk, & The Network, der indtil videre består af 16 bureauer på 20 markeder.

Grunden til, at det lige blev Worth Your While, der skal repræsentere Danmark, er at Per Pedersen kendte dem i forvejen fra Grey, fortæller Brian Schøler:

”Per har været øverste chef for creative council i Grey, hvor han vurderede arbejdet for de 150 Grey-bureauer, deriblandt også Thomas Ilums arbejde, og han kender derfor det kreative niveau på vores bureau.” Både Brian Schøler og Thomas Ilum er stiftere af Worth Your While sammen to andre tidligere Grey medarbejdere, Carl Angelo og Lukas Lund.

Brian Schøler siger endvidere, at Worth Your While-stifterne har samme fællesnævner som Per Pedersen, nemlig med at sætte kreativiteten fri.

Worth Your While-stifterne meldte da også ud, da de etablerede bureauet i foråret, at de ville ”disrupte markedet for kreativitet, og det skulle ske ved at sælge kreativiteten i abonnement.”

Så spørgsmålet er om det bliver abonnementsmodellen, de vil køre overfor kunderne i samarbejdet med de andre bureauer i & The Network?

”Det er ikke en enbenet strategi, vi har. Vi har 3-5 kunder i England, vi kører via vores abonnementsmodel, men i Danmark har det ikke helt taget fat,” siger Brian Schøler og fortsætter:

”Men det er heller kke kun vores ambition kun at have kunder via abonnement, vi har også opgaver, der kører på helt almindelig vis. Faktisk ligger vores største forretning i at tilbyde integreret fullservice.”

Han fremhæver opgaven for Akademikernes A-kasse, hvor Worth Your While blev valgt som både kreativt og strategisk leadbureau.

”For Akademikernes A-kasse har vi sammen med Annette Flinck, udviklet en ny strategisk platform og er i gang med at udvikle den kreative platform, som bliver eksekveret i det nye år,” siger Brian Schøler.

Hvad er det så, der vil ændre sig, nu hvor I bliver en del af Per Pedersens netværk?

”Man skal lige bevise sig selv, når man er nystartet og vi synes, at indlemmelsen i & The Network er en blåstempling. Vi har fra day one været ambitiøse, og & The Network er et rigtigt skridt i den retning. Vi vil kreativiteten, vi vil være kendte for at være kreative – ikke kun her, men også i udlandet. Og det er klart at en mand med Pers renommé og omdømme kan åbne nogle døre, og sætte lidt speed på den proces.”

Samtidig er det vigtigt, at man formår at holde omkostningerne nede, påpeger Brian Schøler, men siger også, at der kan komme yderligere ansættelser eller samarbejder:

”Det er vigtigt ikke at have en masse omkostninger, for vi vil gerne være unbiased i vores rådgivning, og ikke pådutte kunderne bestemte bureauydelser, som vi har på hylderne. Men jeg forventer dog, at vi i løbet af næste år skal forholde os til at få yderligere kompetencer i spil, og så vil vi også gerne have mere kvindeligt indspark end det vi har endnu i form af Anette Flinck, som vi samarbejder med,” siger Brian Schøler.

Allerede nu er Brian Schøler og de andre partnere dog tilfredse med udviklingen i det første år af bureauets levetid:

”Vi er lead på en kunde, vi har udenlandske kunder, som betror os deres marketingbudgetter, vi har vundet anerkendelse både i Danmark ved Creative Circle og i udlandet ved Webby Awards, og alt dette til trods for den situation, verden er i lige nu med corona.”