Af Finn Graversen, journalist
Helle Bro

Bro Kommunikation havde vækst og fik flyttet rigtig meget af væksten ned på bundlinjen.

Forårets nedlukning skulle hurtigt vise sig ikke at blive nær så alvorlig, som PR-bureauet Bro Kommunikation frygtede.

Man reagerede som så mange andre hurtigt og aftalte en lønnedgang med medarbejderne.

“Vi kom ind i 2020 med en meget stor ordreportefølje på trods af et svært år i 2019. Men selvom vi mistede opgaver under årets første lock down, så oplevede vi hurtigt, at der igen var stor efterspørgsel på vores kompetencer i krydsfeltet mellem kommunikation, adfærd og organisationsudvikling,” siger ejer og grundlægger Helle Bro.

Resultatet er blevet et regnskab, der hører til de bedre i bureauets historie, og lønnedgangen er således blevet tilbagebetalt.

Det er specielt bundlinjen, der er blevet forbedret. 2019 var som nævnt et mindre godt år, der endte med et underskud på 0,7 mio. kr. Der er så i 2020 blevet forbedret med næsten 3 mio. kr. til et plus på 2,1 mio.

Bro Kommunikation startede for 22 år siden i Hillerød som enkeltmandsvirksomhed, og er nu et mellemstort bureau i København. Den udvikling stiller krav.

“Vi er klar over, at vi nu har en størrelse, hvor vi skal være ekstra gode til at differentiere os. Det er ikke en opgave, som vi nogensinde vil sætte flueben ved. Vi vil fortsat arbejde på at specialisere os inden for vores tre forretningsområder og samtidig finde nye områder, hvor de supplerer hinanden,” siger partner Eva Rieks og fortsætter:

“Vi kan f.eks. se, at det skaber stor værdi hos vores kunder, når vi trækker viden fra adfærdsdesign ind i en strategiproces, eller når vores copywritere og adfærdsspecialister går sammen om at udvikle en kampagne. Vi tror på, at vores treenighed er det, som kunderne efterspørger.”

Nøgletal for Bro Kommunikation
Bruttoavance 18,808 mio. kr., +10,7 pct.
Bruttoavance pr. medarbejder 783.667 kr. +19,9 pct.
Lønandel 72,8 (87,9)
Resultat før skat +2,138 mio. kr. (-0,734 mio. året før)

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club