Robert/Boisen & Like-minded opruster kreativt

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Fire unge medarbejdere er med til at bringe bureauet op på 28 medarbejdere. Ansættelserne er en del af strategien om oprustning inden for sociale medier.

I april i forbindelse med aflæggelse af regnskabet fortalte Robert/Boisen & Like-mindeds adm.direktør Kim Boisen, at man i løbet af sidste år har skærpet indsatsen for at hjælpe kunderne med sociale medier.

Den indsats koncentrerer man yderligere ved at udvide med fire nye unge medarbejdere.

Det drejer sig om Eva Ebbensgaard, teamet Magnus Bjørnshave-Hansen og Thomas Jørgensen Parastatidis samt Alexander Faxø.

Om baggrunden for at ansætte yngre kræfter, siger partner Søren Christensen:

”Det er vores erfaring, at yngre kræfter har en særdeles stærk fornemmelse for hvad der fungerer på de sociale medier. Samtidig er det vores erklærede strategi at rekruttere de allerdygtigste unge. Det har været en succesfuld formel for os længe. Alle fire tilhører denne kategori og vi er rigtig glade for, at de har valgt at arbejde for os.”

Eva Ebbensgaard, der kommer fra Nord DBB, vandt sidste år med sin partner Mads Schmidt guld til Young Creative Integrated Competition i London.

Desuden er hendes portfolio blevet kåret som en af verdens bedste til CREAM i London og hun har vundet DIA Future 2 år i streg.

Allerede tilbage i 2015 var hun på banen med sin makker August Laustsen med en kreativ vej til at få en praktikplads. Læs om det her:

Kreativ jobsøgning: To unge vil ophøje bureau til religion

Om sit nye job, siger Eva Ebbensgaard:

“Jeg er utrolig glad for at blive en del af teamet på Robert/Boisen & Like-minded. De er vanvittig søde, nede på jorden og dygtige til deres arbejde. Mikset mellem unge talenter og tunge seniorprofiler giver en fed dynamik, som skaber grobund for godt kreativt arbejde. Jeg glæder mig til at se hvad fremtiden bringer. Det kan kun blive godt.”

Magnus Bjørnshave-Hansen og Thomas Jørgensen Parastatidis har netop afsluttet deres uddannelse på DMJX og kommer fra Kommunikationsbureauet København.

De vandt årets Young Creative Circle Award i år i film-kategorien samt en New Blood D&AD pencil for en kampagne for Adidas.

Alexander Faxø, der også kommer fra Kommunikationsbureauet København, skal hjælpe med social media og strategisk research og vil referere til Søren Christensen.

De tre andre skal arbejde i den kreative afdeling med reference til Heinrich Vejlgaard og Michael Robert. I denne afdeling er der nu 12 medarbejdere. I alt er Robert/Boisen & Like-Minded nu oppe på 28 medarbejdere.