Scandlines lancerer influencer-kampagne

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Efter at have valgt nyt mediabureau før sommerferien, lancerer Scandlines i dag en kampagne med influenceren Mattias Hundebøll for at få sjællænderne til at tage bilen sydpå.

I juni blev Tre Kronor Media valgt som mediabureau for Scandlines, og i dag starter den første kampagne efter bureauskiftet.

Kampagnen består af tre film, som vises på YouTube, sociale medier og TV 2. Desuden kommer der kommercielle artikler på B.T.

Udover samarbejdet med Tre Kronor Media, bruger Scandlines influenceren Mattias Hundebøll. Desuden står Splay One, der fokuserer på influencere, bag filmene.

Målgruppen for kampagnen er alle, der bor på Sjælland, som er interesseret i at tage en biltur, hvor det naturlige valg er at tage til Tyskland eller længere sydpå via Scandlines færgerne.

”Det kan både være kærestepar som ønsker storbyferie eller par, som vil opleve naturen sydpå. Det kan også være en drengetur ned og se fodbold,” siger Ulrik Thyregod, COO i Tre Kronor Media.

Leisure brand manager i Scandlines, Maria Danebod, fortæller, at grunden til, at man har valgt en influencer til opgaven, er at kampagnen skulle føles ægte:

”Opgaven var at finde en influencer, som i sit privatliv dyrker det at tage på bilferie. Og det gør Mattias – så der er ingen tvivl om, at han brænder for den form for ferie, og det kan man bare mærke helt ud igennem kameraet. Med dette kampagneformat får vi på en meget ærlig måde mulighed for at vise alle fordelene ved bilferien, lige fra første stop på færgen hvor man få stillet sulten, til hyggelige stunder i bilen undervejs og en masse oplevelser, der venter lige syd for grænsen.”

De tre film kan ses her: